عارف: بلوغ فکری جوانان در جریان فوت مرحوم پاشایی نمایان شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دکتر فرهادی دارای تفکر اصلاح طلبی است، تاکید کرد: بسیاری از اصولگرایان شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها می‌دانند به همین دلیل می‌خواهند بر دانشگاه‌ها تسلط داشته باشند و تلاش دارند فضای امنیتی در دانشگاه ها حفظ شود.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي دفتر محمدرضا عارف،دکتر محمدرضا عارف در جریان سفر به ارومیه در دیداری صمیمانه با جوانان اصلاح طلب استان آذربایجان غربی به پرسشهای متنوع آنها پاسخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که تا پاسی از شب به طول انجامید،با بیان اینکه فرصت کمی برای نسل اولی‌ها باقی مانده است تا تجربه خود را به نسل سومی‌ها منتقل کنند،گفت: اگر نتوانیم تجارب خود را به نسل آینده منتقل کنیم در برابر نسل سومی‌ها مدیون خواهیم بود.
وی همچنین با بیان اینکه اهل سنت برادران و خواهران دینی ما هستند تاکید کرد: برخی تنگ نظری‌هایی که در برابر اهل سنت وجود دارد را نباید به حساب نظام گذاشت چراکه در قانون اساسی بر حفظ حرمت تمامی ادیان و اقوام تاکید شده است و معتقدم اهل سنت باید بر اساس شایسته سالاری عهده دار مناصبی شوند که در دوران اصلاحات در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه تفکر اصلاح طلبی باید استمرار داشته باشد،یادآور شد: متاسفانه بعد از حماسه دوم خرداد به دلیل آنکه بیشتر دوستان اصلاح طلب درگیر کارهای اجرایی شدند از نهادینه کردن تفکر اصلاح طلبی غفلت شد و نتیجه این غفلت را در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 دیدیم.
وی با بیان اینکه اولین نقد به اصلاح طلبان باید از خود اصلاح طلبان آغاز شود،تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نظام را متعلق به خود می‌دانند چرا که بخش مهمی از پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به تفکر اصلاح طلبی بود به همین دلیل هیچ اصلاح‌طلبی در اندیشه رویارویی با نظام نیست.
عارف با بیان اینکه اصلاح طلب نمی تواند قهر کند و کنار بکشد،خاطرنشان کرد: هیچ راهی جز همدلی و همکاری بین اصلاح‌طلبان وجود ندارد.باید از اختلافاتی که ریشه در منیت و خودخواهی دارد دوری کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات مجلس نیز گفت: معتقدم انتخابات آینده صحنه نبرد جدی بین دو رقیب قدرتمند یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگریان خواهد بود.انتخابات 92 تنها بخشی از توان اصلاح طلبان بود و انشالله در انتخابات مجلس با همدلی و وفاقی که بین اصلاح طلبان وجود دارد بتوانیم پیروزی انتخابات 92 را کامل کنیم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان توقع حداقلی و مسئولیت پذیری حداکثری را یکی از راهبردهای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده اعلام کرد و درباره دستاوردهای دولت نیز گفت: اگر بخواهیم نگاهی عادلانه به دستاوردهای دولت داشته باشیم باید ببینیم دولت در چه شرایطی روی کار آمد هر دولتی که روی کار می آید باید به مطالبات مردم پاسخگو باشد دولت فعلی هم تاکنون روند کلی‌اش موفق بوده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت آمورش عالی ،با اظهار خشنودی از اینکه بلاتکلیفی وزارت علوم در ماهی که متعلق به دانشگاهیان است پایان یافت،تاکید کرد: آقای دکتر فرهادی دارای تفکر اصلاح طلبی است و دارای روش و منش معتدل است.خوشحال هستم سکان آموزش عالی کشور به فردی سپرده شد که می تواند بخوبی به مطالبات دانشگاهیان عزیز پاسخ دهد.
وی نحوه برخورد برخی نمایندگان با وزارت علوم و استیضاح دکتر فرجی دانا را مرتبط با انتخابات خرداد 92 ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از اصولگرایان شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها می‌دانند به همین دلیل می‌خواهند بر دانشگاه‌ها تسلط داشته باشند و تلاش دارند فضای امنیتی در دانشگاه ها حفظ شود.
عارف همچنین با تجلیل از نقش جوانان در ادوار مختلف بعد از انقلاب به خودباوری نسل جوان اشاره کرد و گفت: در جریان مراسم تشییع و ختم مرحوم پاشایی که -از همین جا به خانواده ایشان تسلیت می گویم -جوانان بلوغ فکری خود را نشان دادند و به صورت خودجوش در مراسم‌هایی که برای هنرمند محبوب خود گرفتند به برخی مدعیان نشان دادند که چگونه می توان در تجمعات انبوه نظم و حیثیت جامعه را حفظ کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریحانه A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    62 14
    ای واااااای : نگید تو رو خدا اقای عارف چقدر ازمون تعریف كردی
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      32 6
      خبرآنلاین جون یه مدتیه نظرات و گزینشی می ذاری دیگه برات کامنت نمی ذارم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    93 30
    درود بر دکتر عارف/و ما با حمایت از شما هنوز هم بدنبال تفکرات اصلاح طلبی برای ایران هستیم
  • alireza A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    فازش چیه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    v
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    36 52
    برعکس دوره زدن حرفهایی که جوانان خوش خوشانشان بشود گذشت آقای عارف
  • محسن A1 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    22 41
    بلوغ فکری رو هم دیدیم هر کی یه گوشی گرفته بود دستش ..او د فیلم بگیر... فوت اون مرحوم عزیز فقط باعث جو گیر شدن بیش از حد یه عده شد که چی..که هیچی ..داعش ادم رو بگیره ولی جو نگیرت
  • بی نام IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    36 6
    عارف دوست داریم
  • ذاکر A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    17 88
    بلوغ فکری ؟ ریختن عده ای در خیابان و مسدود کردن راه و مختل کردن نظم عمومی آنهم با پوشش و حجابی نامناسب می شود بلوغ فکری؟
    • بی نام NL ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
      24 7
      یاد محرم و نیمه شعبان افتادم.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    17 50
    بالاخره همه یه جورایی میخوان یه هندونه ای زیر بغل جوانه بذارند
  • علی A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    42 12
    من در هر انتخاباتی به آقای عارف رای می دم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    17 39
    آره بلوغ فکری از تعداد موبایل به دستها معلوم بود نزدیک انتخابات که میشیم دوباره هندونه هست که میره زیر بغل جوانان
  • هادی A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    10 27
    بلوغ فکری یعنی بی حجابی طرفداری از لهو وغنا که خدا وپیامبر خدا حرام کرده من نمیدانم ایا ما مسلمانیم یا اسمن مسلمانی داریم
  • سالار A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    1 3
    اقای عارف شما که تحصیل کرده هستید چیزی راکه به ذهن نمیگنجد چطورمیتوان قبول کرد بلوغ فکری یعنی هتک حرمت یک خواننده انقلابی