۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷

سایت صدای اقتصاد نوشت:

آمارهای رسمی از معاملات زمین و مسکن در تابستان سال جاری نشان می‌دهد که قیمت فروش مسکن در شهر تهران نسبت به فصل بهار با کاهش مواجه شده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت ﻓﺮوش ﻫﺮ ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ زﻣﯿﻦ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺷﺪه یا زمین ساختمان کلنگی معامله شده از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼت ﻣﻠﮑﯽ در ﺗﻬﺮان طی فصل تابستان 93 معادل 4 میلیون و 206 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل بهار 4.6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بهای هر متر زمین در شهر تهران نسبت به تابستان سال گذشته نیز کاهش 13 درصدی را تجربه کرده است.

کاهش قیمت زمین در تهران نشان می دهد که رکود معاملات بازار مسکن، بخش ساخت و ساز را بیش از گذشته تحت تاثر قرار داده است تا سازندگان با کاهش نقدینگی و البته انگیزه برای خرید زمین و ساخت آپارتمان مواجه شده باشند.

بر اساس اعلام مرکز آمار، تعداد معاملات زمین و یا ساختمان کلنگی در بنگاه های معاملات ملکی تهران در تابستان سال جاری نسبت به فصل بهار کاهش 0.5 درصدی را تجربه کرده است.

تعداد معاملات در این بخش طی تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته افزایش 18.4 درصدی را از سر گذرانده است که این میزان افزایش معاملات بسیار کمتر از میزان افزایش معاملات در سایر بخش های مسکن نظیر آپارتمان و اجاره است.

مرکز آمار ایران، بیشترین قیمت زمین در تهران را در هر متر 21 میلیون و 977 هزار تومان و کمترین نرخ آن را یک میلیون تومان برآورد کرده است.

نمودارها را اینجا ببینید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    9 9
    نگهداشتن هرواحد در وضعیت کوننی برابر کاهش 25درصد از ارزش دارایی فرد پس برای فرار از این وعضیت ناچار به عرضه واحد های احتکار شده درنتیجه کاهش بیشتر قیمت زمین انتظار می رود
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    6 7
    اگه بهترین موقع خریده بخر دیگه این حرفا مال کسایی که واحد خریدن نگهداشتن برای سود بیشتر اما خوردن به رکود توسعه می کنند الان بهترین موقع خرید ه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    2 1
    الان بهترین وقته برا خرید،ولی اگه واقعا فکر میکنید این تشویقها کار دلالاست نخرید تا اون موقع که قیمتها دوباره چند برابر شد حسرت بخورید،هرکسی عقل داره و میتونه تصمیم بگیره حرص خوردن هم نداره