حمل، خرید و فروش و نگهداری از دستبند، باتوم و چراغ گردون مجازات ندارد

اداره کل حقوقی قوه قضاییه اظهار نظر کرد که نگهداری، خرید و فروش و حمل برخی از اقلام نظامی و انتظامی مانند دستبند، باتوم و چراغ گردون، جرم نیست و مجازات ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمدعلی شاه حیدری پور، مدیرکل حقوقی قوه قضاییه در پاسخ به استعلام دادیار اظهارنظر دادسرای ری، درباره حمل و نگهداری و خرید و فروش اقلام نظامی و انتظامی نظیر دستبند، باتوم و چراغ گردون اعلام کرد این مسئله، جرم نیست و مجازات ندارد.

او در نامه شماره 1833/93/7 مورخ 4/8/93 به استعلامی اشاره کرد که از کمیسیون قوانین جزایی این اداره کل شده و نوشته است: با توجه به اصل قانونی بودن جرم و مجازات، چون در مواد 11 و 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب 1390، برای مرتکبین رفتارهای موضوع سئوال (حمل، نگهداری، خرید و فروش دستبند نظامی، باتوم، چراغ گردون) مجازات خاصی پیش بینی نشده است، بنابراین مرتکبان آن مجازات نخواهند شد.

مدیرکل حقوقی قوه قضاییه در انتهای نامه خود نوشته است: در عین حال، ضبط آن بر اساس ماده 18 قانون مذکور، یک تکلیف قانونی است.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    48 16
    من برم یه چراغ پلیسی بزارم سر ماشین.
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    17 30
    اینهم از عجایب روزگار است وقتی من هیچگونه ارتباطی با موضوع انتظامی ندارم چه دلیلی دارد که این ابزار را به همراه داشته باشم مگر برای سوئ استفاده و تهدید خلق الله .
  • رهگذر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    65 8
    جالبه هر کومش راارت بگیرن تودردسرافتا دی میگی نه امتحان کن
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      35 9
      جالبترش اینه که میگه داشتنش جرم نیست اما وظیفه دارن بگیرن
  • جاوید IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    17 32
    اصلا چه دلیلی داره کسی از این وسایل نگهداری کنه؟مگه اینکه بخوان باهاش خلافی بکنن .مثلا با این وسایل میتونن نقش پلیس قلابی رو بازی کنن و یا ایست و بازرسی غیر قانونی بذارن و مردم رو سرکیسه کنن.
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    52 11
    اگه جرم نیست مجازات نداره چرا ظبط میشه لطفا توضیح بدین
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    13 25
    واقعا خنده داره . طبیعی است این که اگر افراد نامرتبط وقتی آنرا داشته باشند ، قطعا برای زیبایی و کلاس ظاهری نمیتواند باشد. بلکه آدم را وامیدارد که محض احتیاط ، همراهش داشته باشد تا اینکه اگر شرور و نامرد متجاوز را دید ، بکوبد به سرش . یا بعکس خودش در جهت اذیت و آزار دیگران ، همراهش داشته باشد آخر مرد حسابی ، این چه مجوزی است می دین ؟ فردا بیاین داشتن اسله را هم بلا اشکال بدانید