ایسنا نوشت:

نیروهای امنیتی عراق امروز (جمعه) دو خودروی بمبگذاری شده در اطراف شهر کربلا را خنثی و چند تن از عاملانی را که در اقدامات تروریستی مشارکت داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المسله، نیروهای امنیتی عراق دو خودروی بمب گذاری شده در اطراف شهر کربلا را خنثی کردند و چند تن از عاملانی را که در اقدامات تروریستی دست داشتند، بازداشت شدند.

همچنین نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی عراقی به خودروها و مراکزی در نزدیکی کربلا دست یافتند که تروریست‌ها از آنجا خمپاره‌هایی را به چندین منطقه در این استان شلیک کرده بودند. نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌ای را برای یافتن تروریست‌هایی که دست به عملیات علیه عراقی‌ها زده بودند، آغاز کردند.

همچنین شورای استانداری بابل اعلام کرد: تعداد زائران حسینی که برای شرکت در مراسم اربعین به سمت استان کربلا در حرکت هستند، از تخمین‌های ما فراتر رفته است و نیروهای امنیتی در تمامی مسیرها برای برقراری امنیت و حمایت از جان زائران حضور دارند.

«فلاح الراضی» رییس کمیته امنیتی در شورای استانداری بابل تاکید کرد: تعداد زائرانی که از طریق استان بابل طی دو روز گذشته به سمت کربلا حرکت کرده‌اند، بسیار زیاد بوده است.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق پیش از این اعلام کرده بود که بیش از 17 میلیون زائر عراقی و خارجی تاکنون وارد کربلا شده‌اند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در استان کربلا امروز (جمعه) اعلام کرد 13خمپاره به منطقه سیف‌سعد و منطقه الشهدا در استان کربلا اصابت کرد.

به گزارش منابع عراقی در این حملات یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    8 0
    اینا اگه خیلی مسلمونن باید با اسراءیل مبارزه کنن نه با مردم غیرنظامی اینا لکه ننگی بر دامن اسلام شدند
  • شناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    4 0
    خدایا آفرینش این وحوش انسان نما چه حکمتی دارد؟