مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساختار حمل و نقل باید در ایران تغییر کند گفت: حمل و نقل فقط بین دو شهر نیست، بلکه باید بین مبدا و مقصد انجام گیرد.

عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در شرکت راه‌آهن با بیان اینکه باید انگاره کشور را عوض کنیم در غیر اینصورت حمل و نقل ایمن، سریع و مطمئن امکانپذیر نیست گفت: تقریبا تمام راه‌های خروجی تهران با بیش از 30 تا 100 درصد ظرفیت زیر بار هستند.

وی با بیان اینکه روزانه 52 هزار وسیله نقلیه از جاده قم و 110 هزار از کرج عبور می‌کند اظهارداشت: سطح سرویس جاده‌های خروج از تهران در شرایط مازاد بر ظرفیت قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتی در شهرهای دور هم ظرفیت‌ زیادی از جاده‌ها زیر بار هستند گفت: ما باید حمل و نقل عمومی را جایگزین کنیم که مطمئن‌ترین بخش حمل و نقل عمومی، ریلی است.

آخوندی با تاکید بر تغییر سبک زندگی مردم اظهارداشت: در طول سال‌ها با بخش ریلی تماس کمی داشتم اما وقتی برای ادامه تحصیل به انگلیس رفتم، اولین و بهترین گزینه حمل و نقل ریلی بود و آن را طوری طراحی کرده بودم که شهروندان بهترین گزینه را بخش ریلی بدانند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل فقط بین دو شهر نیست بلکه بین مبدا و مقصد مشخص است افزود: حمل و نقل باید طوری طراحی شود که کارایی و کارآمدی را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطار سریع‌الاسیر تهران ـ قم ـ اصفهان تصریح کرد: مدت‌ها است که ساخت این قطار مطرح شده اما مبدا قطار شهرک آفتاب در بهشت‌ زهرای تهران است، ایستگاه قم در محمدیه، 30 کیلومتری قم قرار گرفته و ایستگاه اصفهان در اول جاده شاهین‌ شهر است.

آخوندی با بیان اینکه این چه نوع قطار سریع‌الاسیری است که مسافران برای رسیدن به مقصد باید تا قطار با خودرو تردد کنند؟ گفت: تنها رابط بین فرودگاه امام خمینی با شهر تهران، تاکسی و وسیله نقلیه شخصی است و هنوز از فرودگاه مهرآباد مترو نداریم و ایستگاه قطار تهران هم به مترو متصل نیست.

وی با اشاره به اینکه با بررسی ایستگاه‌های قطار در کل کشور مشاهده می‌شود که تمامی ایستگاه‌ها در خارج از شهر ساخته شده‌اند گفت: ساختار حمل و نقل ایران باید تغییر کند در غیر اینصورت حمل و نقل کشور با گرفتاری بسیار زیادی مواجه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر 33 هزار کیلومتر راه شریانی در کشور داریم که 40 درصد آن در وضعیت بد قرار دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =