فارس نوشت:

علی‌اصغر زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی  در واکنش به اظهارات اخیر شیرزاد نماینده مجلس ششم مبنی بر اینکه حرکت ایران در زمینه مسئله هسته‌ای هیچ دستاوردی را به همراه نداشته و از اساس اشتباه بوده است، اظهارداشت: نیاز به انرژی هسته‌ای امر پذیرفته‌شده‌ای است که همه به آن معترف هستند و پایه‌گذاری این امر پیش از انقلاب توسط مراکز مطالعات هسته‌ای توسط کشورهای غربی در کشور ما انجام شد، چرا که نتیجه تحقیقات آنان نشان داده بود که در گذر زمان و با افزایش نیاز به انرژی، ایران نیاز به تأسیس نیروگاه اتمی دارد.

وی ادامه داد: در همان زمان، پایه‌گذاری برای تأسیس نیروگاه اتمی در بوشهر انجام شد و این امری بود که پیش از انقلاب برای آن تصمیم‌گیری شد. بنابراین بهتر است کسانی که مرجع و آمال خود را در عمل و نظر کشورهای غربی می‌دانند، به مطالعاتی که در آن زمان توسط این کشورها انجام شد توجه کنند.

زارعی با بیان اینکه اظهارات شیرزاد چراغ سبز نشان دادن به دشمنان است، تصریح کرد: زیر سؤال بردن و نفی دستاوردهای پرونده هسته‌ای موجب تضعیف ما در مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از افرادی مانند شیرزاد بیش از این نمی‌توان انتظار داشت، خاطرنشان کرد: آنان پیش از این نیز در دوران اصلاحات، کج‌فهمی، بی‌بصیرتی و وابستگی خودشان را به جریان‌های مخالف نظام و انقلاب نشان دادند.

وی در پایان با بیان این درخواست از مسئولان دولتی مبنی بر اینکه در برابر این اظهارات از خود واکنشی نشان دهند، تصریح کرد: بهتر است دولت همانگونه که در برابر منتقدین خود با اصطلاحات و ادبیاتی خاص سخن می‌گوید، در برابر اینگونه اظهارات موضع بگیرد، چرا که این نوع ادبیات و سخن گفتن در شأن نظام نیست و نباید اجازه دهیم این سخنان در فضای رسانه‌ای رسوخ پیدا کند و اگر قرار است مخالفتی با یک حرف زده شود بهتر است در برابر چنین اظهارات بی‌منطقی باشد.

احمد شیرزاد از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم روز چهارشنبه در همایشی با موضوع بررسی صنعت هسته ای در دانشگاه تهران گفته است:

هر فرد و هر دولتی که تصمیم گرفته جمهوری اسلامی ایران به سمت هسته‌ای شدن برود، شاید تصمیم اشتباهی گرفته است. از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید.

وی گفته است: هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته ایم و این امر دقیقا مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند.

شیرزاد با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد، خصوصا دلواپسان مسئله هسته‌ای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود، نمی توان برای آن چانه‌زنی کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با بیان اینکه رآکتور اراک مضر است و کشور به هیچ دستاورد هسته‌ای نرسیده است، می‌گوید: در زمینه هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن را.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391015

برچسب‌ها