سه کارگر جوان بر اثر گاز گرفتگی در یک میوه فروشی در خیابان ظفر جان باختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید جلال ملکی با اعلام این خبر گفت: وقوع حادثه گاز گرفتگی در ساعت 8:27 صبح امروز جمعه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 89 را به محل حادثه واقع در خیابان ظفر اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل که یک مغازه میوه فروشی بود، گفت: در زیرزمین این مغازه یک آشپزخانه به مساحت حدود هشت متر مربع قرار داشت که سه کارگر در آنجا مشغول استراحت بودند اما با توجه به اینکه این محل فاقد وسایل گرمایشی بود این سه نفر اقدام به بازگذاشتن شیر آبگرم کرده بودند تا به واسطه آن آبگرمکن دیواری روشن مانده و محل را گرم کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه آبگرمکن مذکور معیوب بود گفت: همچنین عدم استفاده از کلاهک H برای دودکش، استفاده از لوله آکاردئونی برای تخلیه دود و بسته بودن فضای کوچک اتاق در مجموع سبب نشت گاز منوکسید کربن و گاز گرفتگی این افراد شده بود.

ملکی با اشاره به خارج کردن این افراد از سوی آتش نشانان و تحویل آنان به عوامل اورژانس گفت: تکنسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی مرگ این سه کارگر 21، 24 و 29 ساله ایرانی را به دلیل مسمومیت شدید ناشی از استنشاق گازهای سمی تایید و اعلام کردند.

به گفته او، آتشنشانان پس از ایمن سازی محل و تحویل آن به عوامل انتظامی به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه به شهروندان هشدار داد برای گرم کردن محل استقرار و اقامت خود حتما از وسایل استاندارد استفاده کرده و از انجام اقدامات این‌چنینی یا روشن کردن چراغ خوراک‌پزی، پکنیک، شعله‌های اجاق گاز و غیره برای گرم کردن محیط خودداری کنند.

او گفت: همچنین موضوع ضروری دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در اماکنی که از سوخت‌های فسیلی نظیر گازوییل، نفت و نظایر آن برای گرم کردن محیط استفاده می‌شود حتما باید محفظه‌ای برای تهویه هوا وجود داشته باشد و از مسدود کردن تمامی محفظه‌های ورود و خروج هوا جلوگیری شود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کنترچی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    3 3
    پول آب بی زبونو کی میده؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
      3 3
      تو هم این وسط جون سه نفر رو ول کردی چسبیدی به پول آب؟؟