ایسنا نوشت:

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود در جریان انتخابات گروه‌های سیاسی را از شورای نگهبان نترسانید، گفت: احتمالاً شورای نگهبان می‌خواهد اطمینان دهد که ان‌شاألله بحث‌های سیاسی را در صلاحیت ‌ها دخیل نخواهد کرد.

مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به هر حال همیشه هراس از این وجود دارد که اگر یک گروهی بخواهد حرفی بزند شورای نگهبان آن را تأیید نکند. حالا هم وقتی شورای نگهبان می‌گوید نترسانید احتمالاً می‌خواهد اطمینان بدهد که بحث‌های سیاسی را درباره صلاحیت دخیل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان فقط مجموع فقها و حقوقدانان نیست بلکه در شهرستان‌ها نیز افرادی وجود دارند که اطلاعات به آنها می‌دهند و ممکن است این اطلاعات با غرض و یا بر اثر اطلاعات کم باشد. یعنی کل قضیه را نمی توان به شورای نگهبان نسبت داد اما این واقعیت وجود دارد که در رابطه با بحث‌های سیاسی افرادی در شهرستان‌ها وجود دارند که این موضوعات را دخالت می‌دهند ولی وقتی در بالا می‌گویند این کار را نمی‌کنیم باید پیگیری کرد تا آنها کار خود را اصلاح کنند.

پزشکیان ادامه داد: من نمی‌توانم بگویم که شورای نگهبان چه کاری می‌خواهد انجام دهد بلکه باید نتیجه کار را در جریان ثبت‌نام و بعد از آن دید. به هر حال عده‌ای می‌توانندکاری بکنند که منجر به مداخلاتی شود ولی جمع‌بندی و نتیجه نهایی را باید بعد از اینکه نظرها داده شد و شورا اعمال نظر کرد، مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همیشه کسانی که مورد اعتماد هستند و نظر می‌دهند بدون نقص نیستند و احتمال خطا همیشه وجود دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    120 7
    کدخدایی باید بنشینه و فکر کنه که چرا احزاب از شورای نگهبان می ترسند. حتما یک ایرادی تو کار شورا هست که باید آنرا اصلاح کنند. امیدوارم پیش بینی آقای پزشکیان درست باشد اما چشمم آب نمی خورد چون شورای نگهبان هنوز راهکاری برای پیوستن به کل نظام برای خودش پیدا نکرده و مثل یک جزیره جدا افتاده عمل می کنه. این هم در کار شورا و هم در کار سایر قوا اختلال ایجاد می کنه. بعضی ها فکر می کنند استقلال یعنی بحث هماهنگی را کلا تعطیل کنی.
    • حسام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
      11 0
      البته کدخدایی دیگر عضو و سخنگوی شورای نگهبان نیست بلکه نجات الله ابراهیمیان این سمت را بر عهده دارد.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 17
    درود بر کدخدایی که بسیار با آرامش ، جواب تمام شبهات را داد.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      5 1
      آقای کدخدایی دیگر عضو شواری نگهبان نمی باشند
  • بی نام A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    2 21
    نگذارید اداره امور مسلمین بدست نااهلان عاشق اجنبی بیفتد درودبرمحافظان ودیدبانان انقلاب /
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 7
    كاملا بايد مواظب افراد فتنه باشيم براي خودشان جولان ندهند