برای نخستین بار و طبق وعده قبلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، هزینه برپایی نمایشگاه مطبوعات به تفکیک فعالیت و میزان هزینه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموع هزینه های انجام شده برای برپایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، دو میلیارد و 394 میلیون و 600هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه های نمایشگاه نیز 566 میلیون تومان اعلام شده است.

حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش و با هدف شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجه های دولتی در امور مختلف، وعده انتشار لیست هزینه های نمایشگاه بیستم مطبوعات را داده بود.

به اعتقاد دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف سازی در نهادهای کشور و ارائه لیست اقدامات و هزینه های انجام شده، ضمن ایجاد زمینه برای نقد و بررسی افکار عمومی عامل موثری برای ارتقای سلامت اداری است و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور ویژه معاونت مطبوعاتی همچون یکسال گذشته با انتشار جداول و لیست های مختلفی چون «یارانه مطبوعات، آگهی های دولتی، یارانه بیمه خبرنگاران و...» باید پیشگام باشد.

 یادآور می شود هزینه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (سال 1391) 5میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده که 285 میلیون نیز به عنوان درآمد اجاره بهای غرفه ها ثبت شده است.


«شرح هزینه های بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها / 1393»

ردیف

شرح فعالیت و خدمات

مبلغ (میلیون تومان)

1

اجاره مصلی بزرگ تهران

702.4

2

غرفه بندی با سازه های پیش ساخته

187.2

3

اجرا و نظارت نقشه کشی و جانمایی غرفه ها

15.6

4

خدمات برق، مخابرات و خطوط ثابت تلفن

48.8

5

تأمین اینترنت و خرید پهنای باند از مخابرات و امور فناوری اطلاعات

73.2

6

خرید گازوئیل برای سیستم مرکزی گرمایش مصلی

59.3

7

نیروهای خدماتی و امور نظافتی

49.6

8

پذیرایی و خدمات مربوط به بازدیدکنندگان/ تغذیه کل نیروهای انسانی دست اندرکار

75

9

حمل و نقل و تأمین ون و اتوبوس (ترابری عمومی)

16.4

10

بیمه مسئولیت و آتش سوزی

12.4

11

آتش نشانی، اورژانس و فوریتهای پزشکی

15

12

نیروی انتظامی

40

13

ساخت میادین ستادی، اطلاع رسانی و استراحتگاه‌ها و چاپ تابلوهای غرفه ها

29.5

14

اجاره تجهیزات نمایشگاهی مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

63.8

15

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

100.7

16

موسسه نشرآوران

38.8

17

هزینه بخش بین الملل و میهمانان خارجی

41

18

نیروی انسانی، اجرایی و ستادی(265 نفر)

294.9

19

مساعدت به استانها برای حضور در نمایشگاه

161.5

20

برگزاری نشستها، کارگاهها، پروژه های نظرسنجی و تحلیل داده ها

43.8

21

تبلیغات محیطی شهری، شبستان، محوطه مصلی و چاپ کلیه بنرهای اطلاع رسانی

47

22

طراحی و چاپ پوسترها و بروشورها و سایر امور چاپی

25.3

23

افتتاحیه و اختتامیه

24.6

24

محصولات فرهنگی تخصصی برای توزیع رایگان

43.7

25

طراحی و اجرای نرم افزار سایت نمایشگاه و سامانه های مرتبط

19

26

اطلاع رسانی، مستندسازی، تبلیغات غیرمحیطی

46.9

27

ویژه نامه های روزانه (روزنامه ها)

28

29

نمایشگاه عکس بین المللی غزه (با احتساب خرید عکس از عکاسان غیر ایرانی)

51.2

28

نمایشگاه دوسالانه عکس ورزشی

10

30

پشتیبانی و تدارکات

30

جمع کل

2394.6

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 1
    مبلغ 294 میلیون بابت چند روز کار برا ی کارمندان؟؟؟؟ و بقیه اطلاعات کلی و مبهم مثلا تعداد میهمانان خارجی و چند روز مهمان بودند؟ هزینه موسسات بابت چی بوده؟ پذیرایی از بازدید کنندگان در نهایت اینکه اینها هزینه شده اگر هم ابهامی با تخلفی باشد چیکار می شود کرد؟
  • مونا A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    4 1
    با تشکر از این شفاف سازی. من به عنوان یک خواننده ثابت روزنامه های فخیم و بدون سوبسید کاغذ رضایت می دهم که این نمایشگاه از سال دیگر برگزار نشود و هزینه آن به عنوان کمک به روشنگری این جامعه غرق در وایبر به عنوان کمک هزینه به روزنامه ها داده شود.
  • محمدرضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    7 1
    به شخصه از از این اقدام شجاعانه ی دکتر انتظامی تشکر میکنم. حالا امکان نقد هزینه ها و پیشنهاد برای کاهش اونها و البته افزایش درآمدها هست. امیدوارم بقیه بخشهای حکومت دولت، مجلس و قضا هم برای جشنواره های حکومتی همین قدر شجاعت شفافیت و اطلاع رسانی پیدا کنند.
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 1
    انصافا شجاعت و صداقت معاون محترم مطبوعاتي تحسين برانگيز است.. كاش اين گونه تصميمات و اقدامات الگوي رفتاري در دولت مي شد.