مهر نوشت:

وزیر کار با اعلام اینکه امکان ارائه اطلاعات 10 میلیون پُردرآمد وجود دارد و می توان گفت که چند بار سفر خارجی داشته اند و چه تعدادی خانه بالای 800 میلیون تومان دارند گفت: بیکاری با درد دل حل نمی شود.

علی ربیعی در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه شورای عالی اشتغال تصمیماتی را به منظور پیوند دادن سیاست های پولی و اشتغال زایی گرفته است گفت: امروز با نیروهای متقاضی کاری مواجه هستیم که نگاه های متفاوتی دارند و دارای تیپولوژی خاصی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال مسئله مهم و جدی کشور است که با سیاست های مختلفی از جمله تولید و جامعه مرتبط است؛ بنابراین فلسفه نگاه به مسائل اجتماعی و اقتصادی باید تغییر یابد تا اشتغال رونق بگیرد.

ربیعی با تاکید بر وجود 2 میلیون و 500 هزار بیکار از مجموع 23 میلیون و 500 هزارنفر جمعیت فعال کشور گفت: مطالعات نشان می دهد که در گذشته تعداد زیادی از یافتن شغل ناامید شده بودند و دیگر به جستجوی کار نمی پرداختند.

او با اشاره به افزایش امید به یافتن شغل در کشور ادامه داد: بیکاری با فریاد زدن و درد دل کردن حل نمی شود و سیاست های پیوسته ای نیاز دارد. در برهه ای از زمان 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم اما انگور مصری، سیب شیلی و خرمای خارجی خوردیم.

وزیر کار با بیان اینکه هر فرد ایرانی باید یک شغل با کرامت داشته باشد گفت: در کشور ما دولت ها مانند دوی امدادی فکر نمی کنند و تغییر دولت ها مانند انقلاب است. مطالعات نشان می دهد که در بخش اقتصادی با 56 درصد کسری مواجه هستیم.

به گفته ربیعی، در 8 ماهه ابتدای سال جاری 206 هزار میلیاردتومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و قرار است تا پایان سال نیز 280 هزار میلیارد تومان دیگر نیز بدون اینکه تورم افزایش یابد، تامین و پرداخت شود.

او با بیان اینکه تفاهمات مناسبی با بانک مرکزی در زمینه تامین سرمایه در گردش بنگاه ها شده است گفت: اشتغال دغدغه ذهنی دولت است. هم اکنون در 7 استان کشور اقداماتی را به منظور اشتغال زایی دنبال می کنیم.

وزیر کار گفت: 300 هزارنفر به مجموع بیمه شدگان اجباری کشور افزوده شده اند و بیش از 7 میلیون نفر نیز که 98 درصد آنها حاشیه نشینان شهرها هستند توانسته اند از بیمه بهره مند شوند. در هفته آینده جشن بیمه شدن همه ایرانیان با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

ربیعی درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حال حاضر، 800 هزارنفر در این بخش بیمه شده اند و برای آن نیز 1300 میلیاردتومان هزینه شده است. به صورت کلی یک میلیون و 400 هزارنفر کارگر ساختمانی داریم که 600 هزارنفر از آنها هنوز بیمه نشده اند و در مراحل کار قرار دارند.

او درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره تشکیل بانک اطلاعاتی یارانه ای کشور گفت: این کار در حال انجام است، اما در این مرحله هم می توان اطلاعات 10 میلیون نفر از افراد پُردرآمد کشور را ارائه کرد. به عنوان نمونه می توان گفت چند نفر 3 سفر خارجی داشته اند و چه تعدادی دارای خانه های بالای 700 یا 800 میلیون تومانی هستند.

وزیر کار ادامه داد: به صورت کلی اطلاعات مورد نیاز در بخش های مانند مسکن، بیمه و درآمد در حال تکمیل است و بانک های اطلاعاتی در این بخش ها تشکیل می شود. همچنین شناسایی دهک ها از کم درآمد و پُردرآمد در دست انجام است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    62 1
    پس ماله من قطع نمیشه من همش سالی یکی دو بار می رم ایالت گیلان
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    18 7
    آقای وزیر درآمد با دارایی متفاوت است ممکن است کسی خانه 800 میلیونی داشته باشد اما پردرآمد نباشد
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    25 1
    راستی از اختلاسهای میلیاردی چه خبر؟
  • کمیل A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    انشاالله،دولت امید و تدبیر،دولت شک و تردید نشده باشه،آقای روحانی شجاعت داشته باش و یارانه رو قطع کن. خدا شاهده،رفیق دارم،وارد کننده،بساز و بفروش،تولید کننده میلیاردی،به من میگن نادانی کردی انصراف دادی، خدایا الان موقع اذان ظهر شده تقریبا،تو شاهد باش که چقدر نیاز داشتم به این یارانه،ولی فقط بخاطر صداقت روحانی انصراف دادم،..
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      12 9
      برو عمو صداقت سالها از بين رفته.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      9 6
      کمیل جان تا وقتی که مبنای یارانه گرفتن رو میخوان از روی سفر خارجی چک کنند هیچ امیدی نیست. خیلی جالبه که بدهکاران مالیاتی به راحتی میتونن از کشور خارج بشن ولی کسی که شاید ماموریت مجبوره بره خارج از لیست یارانه ها حذف میشه. دولت اگه بانک اطلاعاتی درست نداره یا نمی تونه داشته باشه، نباید تاوانش رو مردم پس بدن.
    • ایمان RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      1 4
      مردم ما مثل شما مردمانی با شعور و با فرهنگی بودند زمونه عوضشون کرده ، ان شالله با حمایت امثال شما ما هم بخودمون میایم.
    • شاهین IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      8 3
      گل گفتی برادر. خیلی بیشتر از 10 میلیون نفر هستند که واقعاً این یارانه پول پاستیل بچه هاشون هم نیست اما بیخیال نمیشن و میخوان یارانه رو بگیرن تا همیشه. به نظرم اصلی ترین مشکل دولت برای حذف یارانه رای دوره بعده اما من اینو میگم که اگر پردرآمدا حذف بشن و یارانه کم درآمدهای واقعی یه کم زیاد باشه رای دوره بعد رییس جمهور بیشتر هم خواهد شد.
    • nima IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      6 2
      ميدونه اگه حذف کنه آراى انتخابات آيندش ريزش ميکنه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      1 2
      دمت گرم آقا کمیل
    • بی نام EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      3 5
      کاشکی همه مثل شما بودند.اما از ملت مفت باشه کوفت باشه انتظاری نیست...من با ماهی900 تومن بدون اجاره خانه.ماهی 100 تومن هم کمک پانسیون یک از کار افتاده هموطن رو میدم که فکر می کنم وظیفه بهزیستی باشه نه من.
    • پیمان A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      11 2
      چه ربطی داره رایانه برای عموم مردمه، طوری تیتر میزنن و راجبش بحث میکنن که انگار این افراد مجرمن تمامی امکانات رو قطع کردن، من خودم درون انتشارات کار میکنم تمام حمایت هایی که تا 7 یا 8 سال پیش میشد قطع شده اونایی که بیشتر دارن بیشتر عوارض و مالیات و پول قبوض پرداخت میکنن یارانه واریزی دولت بیشتر براشون شبیه جک میمونه این پول به فقیر ترین مردم کشور هم هیچ کمکی نمیکنهَ، اگر فقط یک فقره از اختلاس های که درون دولت شده باهاش برخورد بشه به اندازه تمام یارانه ای که تا الان به مردم دادنَ، آقای روحانی حقوق شهروندی چی شد آیا کوچکترن حق انتخابی هم برای مردم در نظر گرفتین، مجلس محترم حقوق شما همان در سال 93 همان حقوق سال 88 است که یارانه مردم همان باشد
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 2
    الان يه اپارتمان 120 متري ميشه هشتصد مليون ...يعني هر کس خونه داشت بايد يارانش حذف شه؟؟
  • محمد جواد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    9 0
    بهتره کلا یارانه قطع باشه و همراهش بیکاری هم ریشه کن بشه، به خدا من حاضرم همه اعضای جامعه ام اشتغال داشته باشند و از طریق بیمه و مالیات به دولت کمک هم بکنند.
  • جواد A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    144 8
    من خودم خیلی رو می شناسم که درآمدشون بسیار خوبه ولی انصراف نمیدن و این یارانشونم تو حسابشون نگه داشتن ، هر ماه هم بیشتر می شه
    • joker A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      11 11
      یارانه حق تمام مردم ایرانه.به زور نباید یارانه ی مردم رو قطع کرد
  • مهران A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 0
    دايي من پزشک هست با درآمد بالاي ماهي 15 ميليون هر موقع من رو ميبينه ميگه چرا واسه مادرت انصراف دادي. اين جاي اون همه چيز که گرون شده
  • مجید A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    8 3
    واقعا تعداد 10 میلیون نفر ما تواین مملکت داریم که مسافرت خارجی میرن و خانه های آنچنانی دارند. اونقت از 45 هزار تومان پول ماهانه نمیگذرن؟ واقعا باعث تأسفه. من فکر میکنم پول بجای اینکه عزت نفس بیاره برای آدمها حقارت روح میاره. البته امیدوارم به انسانهای پولدار و شریف توهین نشه.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    5 1
    خوش به حال خودم 5 ساله که مسافرت نرفتم خونه هم ندارم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    9 3
    بابا 800 تومن که چیزی نیست برای خونه تو تهران. یارانه اونایی که میلیاردرن رو قطع کنید
  • امین IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 2
    اگر یارانه این افراد داده نشه درآمد خوبی برای دولت فراهم میشه و مشکلات ناشی از ارزان شدن نفت هم.کم میشه. به مردم نیازمند هم.کم تر فشار اقتصادی وارد میشه .خیلی خوبه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 0
    من انصراف دادم به امید بهتر شدن وضعیت اقتصادی ولی بدجور سرم کلاه رفت شدیدنم پول لازمم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 1
    این دولت هم فقط حرف میزنه
  • ای داد بیداد A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 0
    من خیلی پر درآمد نیستم ، ولی انصراف دادم. گفتم شاید این پول برسه به دست آدمهای نیازمند ، نه تعدادی پر درآمد.
  • كاكو A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    7 0
    از آن روزي بترس كه يارانه همه مردم را قطع كنند ولي تمام مشكلات هم چنان باقي باشه آن وقت آقايان چه خواهند گفت وچه بهانه اي خواهند آورد
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    5 7
    همه مردم حق دارن یارانه بگیرن.پولدارها چه گناهی کردن تو ایران زندگی میکنند
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 4
    باید از مردم کمک بگیرن تا معرفیشون کنن. کسانی که دارن خارج از ایران زندگی میکنن چرا باید یارانه بگیرن؟ من همین الان یک خانواده چهار نفره میشناسم که با زد و بند رفتن استرالیا و هنوز هم دارن یارانه میگیرن ماهی 182 هزار تومان و به ریش ما که تو مملکت زیر فشار اقتصادی هستیم میخندن
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    11 6
    اگر ميخواهند بيكاري را حداقل برسانند بازنشسته ها كه در گروه مپنا 38شركت مشغول هستند و ماهيانه حقوق 10الي 12ميليون تومان دريافت كنند جلويش را بگيرند كه اينقدر جوانان بيكار نباشند
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 1
    یعنی هرکس مسکن و بیمه داشته باشه متمکن محسوب میشه؟اونوقت کسی که در خانه زیر 100 متر زندگی میکنه با اونی که در خانه 500 متری زندگی میکنه یعنی هردو باید یارانه نگیرند؟ این دولت یه حساب و کتابهایی داره که اصلا خیلی ناعادلانه و دور از انصافه.کسی رو می شناسم وضعش خیلی خوبه ولی چون دلش میخواد در خانه های مجلل و متنوع زندگی کنه همیشه خانه رو اجاره میکنه و نمیخره.اونوقت یعنی اون چون اجاره نشین محسوب میشه یارانه بگیره ولی کسی که در خانه زیر 100 متر با حقوق بازنشستگی زیر دومیلیون با دو فرزند متاهل و بیکار و یک فرزند دانشجو زندگی میکنه یارانه نگیره؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      1 3
      حالا چطوری میخوان قیمت خونه ها رو حساب کنن؟
  • شناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    6 1
    به نظرمن یارانه حق همه ایرانیا هست چه فقیر چه پولدار.مگه این پولدارا با پول یارانه پولدارشدن بعدشم چرا دولت برای پرکردن خزانش بایدازمردم بکنه خوب یکم ازپول نفت خرج کنه اگه قرار بود معضل بیکاری روجیب ملت حل کنه خوب دیگه این همه رییس جمهورو مجلس و... چراانتخاب میشن اینا برن کنار مملکت وخود مردم اداره می کنن دیگه.من که نوشتم هرکی منتشرکنه مرده.
  • بی نام EU ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    9 0
    سلام لطف کنید یارانه به هیچ کس ندهید قیمت ها را برگردونید به قبل پول برق این سری 88000تومن و ووو
  • 22 IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    11 1
    از اونهایی که چندین اپارتمان دارن. تعدادشون هم که کم نیست مالیات سنگین بگیرید بدید به نیازمند واقعی
  • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    1 0
    همسر من 8 ماهه یارانشو قطع کردن من که تازه ازدواج کردم چرا نباید بتونم اسم همسرمو واسه یارانه بنویسم این364000تومانو که حق منه را فردا کی میخاد جواب بده
  • علی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 2
    واقعا سفرهای خارجی بهترین راه واسه پیدا کردن ثروتمندان هست
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    چرا يارانه عظيمي که شرکتهاي اقماري دولتي از بودجه مملکت مي گيرند رو حساب و قطع نمکنند اگر اين کارو بکننه کلي يارانه به اضافي خواهيم داشت