ضربه‌فنی تئاتری در تهران / 4 روز از برپایی جشنواره تئاتر فجر گذشت

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز یکشنبه 5 بهمن با اجرای 17 نمایش به پنجمین روز برپایی‌اش قدم می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز از یکسو اجرای تئاترهای کشورهای مسلمان در جشنواره آغاز می‌شود و از سوی دیگر هنرمندان سنندجی در تالار حافظ نمایشی را روی صحنه می‌برند.

اردشیر صالح‌پور دبیر جشنواره امسال چندی پیش در گفت و گو با خبرآنلاین گفت که قرار بوده امسال بخشی به تئاتر کشورهای اسلامی اختصاص یابد که در نهایت سه نمایش از این کشورها انتخاب شده و به جشنواره امسال راه یافته است.(اینجا)

کویت و عمان دو کشور مسلمان هستند که هنرمندانشان امروز دو نمایش را در جشنواره ه صحنه می‌برند. نمایش «ضربه فنی» نوشته و کار هانی النصار از کویت با نقش آفرینی بازیگرانی چون محمد اکبر، هانی النصار و فهد المتن، در دو نوبت 17 و 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

 نمایش «بازار» هم که نوشته محمد الحینای است با کارگردانی ادریس النبهانی از کشور عمان، ساعت‌های 17 و 19 در تالار هنر به صحنه می‌رود.

 نمایش «پرواز بر فراز شهر» از کشور ارمنستان هم که نوشته آنونش آسلی‌بکیان  است با کارگردانی نارینه گرگوریان  دومین روز اجرایش در جشنواره را پشت سر می‌گذارد. این نمایش در دو نوبت 18 و 20 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر هم در سئانس‌های 18و 30 و 20 و 30 میزبان نمایش «فقط به خاطر من» است.  چیستا یثربی نویسنده و کارگردان این تئاتر است که پس از مدت‌ها دوری بع فضای تئاتر ایران بازگشته‌است.

تالار حافظ  هم میزبان هنرمندان سنندجی است تا نمایش «کفش‌هایم را قدم بزن» را در دو نوبت 17 و 20  روی صحنه ببرند. این نمایش نوشته و کار نوشته و کار عبید رستمی است.

نمایش «من» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد تجویدی در دو نوبت 17 و 19 و 30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد.

در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه هم نمایش «thebes got talent» نوشته و کار رضا غیور در دو نوبت 18 و 20 به صحنه می‌رود.

«به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» کار هنرمندان بابلی است که نویسنده و  کارگردان آن حسن میرزایی است. این نمایش در نوبت‌های 17 و 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش «کسوف» نوشته ایوب آقاخانی، به کارگردانی ابوالفضل فرهادی ساعت 16 و 18 در تئاتر باران اجرا می‌شود. این نمایش کار هنرمندان شیرازی است.

تئاتر باران هم به عنوان یک تماشاخانه خصوصی، امسال میزبان تعدادی از اجراهای جشنواره امسال است، 

در بخش نمایش های خیابانی هم، «ای روزگار» نوشته و کار زارع‌زاده از سقز ساعت 16، «نبش کوچه بن‌بست» نوشته و کار مهدی حبیبی از ملایر ساعت 16 و 30، «تلخند» به نویسندگی و کارگردانی مجید قدیمی از رزان ساعت 17 و «غذاهای خوشمزه» نوشته و کار نرگس خاک‌کار از ملایر ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

 همچنین دو نمایش «درخت و باد» نوشته و کار علیرضا اسماعیلی از سقز ساعت 16 و «نگرانم» به نویسندگی و کارگردانی احمد صمیمی از تهران ساعت 16و 30 در باغ هنر خانه هنرمندان ایران و نمایش «قصه نقش» به نویسندگی و کارگردانی سعید کاظمیان ساعت 17 در محوطه برج میلاد اجرا می‌شوند.

بخش رادیو تئاتر نیز در پنجمین روز از جشنواره با نمایش «خانه احمق‌ها» به نویسندگی امین رهبر و کارگردانی داریوش شهبازی از تهران، ساعت 18و 30 در تالار استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه اجرا می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =