ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات رزمندگان حزب الله لبنان تلافی جویانه بوده و در چارچوب قوانین حقوق بین الملل مشروع است.

نوذر شفیعی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان این که احتمالا این اقدام رزمندگان حزب الله واکنش رژیم صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت، افزود: این اقدام تلافی جویانه رزمندگان حزب الله شاید برای جبران عملیات صهیونیست ها در جولان کافی باشد و اگر این اقدامات متقابل افزایش یابد حد و مرزی برای اقدامات متقابل وجود نخواهد داشت.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی نامشروع است، اضافه کرد: نگران هستیم که جنگ بین دو طرف از حالت متعارف فراتر رود و در این صورت پیامدهای منفی زیادی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

نماینده ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان فرماندهان حزب الله در جولان عملا سطح مناسبات امنیتی دو طرف از حالت جنگ سرد فراتر رفته و به جنگ گرم حرکت کرده است.

شفیعی درباره حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به کاروان فرماندهان حزب الله در جولان و شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله در این عملیات و همچنین اظهارات معاون وزیر امور خارجه کشورمان مبنی براینکه به طرف آمریکایی اعلام کردیم که اسراییل وارد خط قرمز ما شده است، گفت: به هر حال در سطح کلان منطقه ای محیط خصمانه ای بین خط مقاومت و رژیم صهونیستی و همچنین سوریه و حزب الهس با این رژیم وجود دارد و در این محیط خصمانه هر اتفاقی ممکن است روی دهد.

وی اضافه کرد: البته این محیط خصمانه هم به طور تلویحی و نانوشته قواعد بازی مشخصی دارد که در این محیط حدی از رفتارها برای طرفین مجاز و بالاتر از آن باعث شکل گیری رفتارهای جدیدی می شود.

این کارشناس مسایل روابط بین الملل افزود:ممکن بود دیوار صوتی در سوریه شکسته شود و یا حملات توپخانه ای رخ دهد اما اقدام صهیونیست ها در حمله به کاروان فرماندهان نظامی حزب الله باعث شد تا سطوح مناسبات امنیتی بالاتر رفته و روابط بین سوریه و رژیم صهیونیستی از حالت جنگ سرد به سمت جنگ گرم ارتقا یابد.

شفیعی درعین حال ابراز امیدواری کرد: مناسبات امنیتی بین دو طرف به نحوی مدیریت شود که حاصل آن تنبیه رژیم صهیونیستی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی عالمانه و با قصد به هم زدن فضای مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 اقدام به این حمله کرده است، گفت: هر فعل و انفعال سیاسی به هر حال بر محیط پیرامونی اثر گذار است و حمله صهیونیست ها می تواند بر مناسبات سیاسی مختلف منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می توان این طور برداشت کرد که این رژیم، عالمانه و با قصد بر هم زدن فضای مذاکرات اقدام به این کار کرده باشد.

گردان های شهدای قنیطره ساعتی قبل کاروان نظامی صهیونیست ها را مورد حمله موشکی قرار داد و در این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و مجروح شدند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از حمله اخیر صهیونیست ها به کاروان اعضای حزب الله در جولان و شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت در این حمله، طی پیامی دو کلمه ای خطاب به صهیونیست ها گفته بود که پناهگاهایتان را آماده کنید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =