از لهستان تا مریوان روی صحنه/ در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر چه نمایش‌هایی می‌بینید؟

نهمین روز از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرای نمایش‌هایی از لهستان، و شهرهایی مثل مریوان و ایلام دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این روز تئاتر شهر مثل روزهای گذشته میزبان اجرای دو نمایش خواهد بود. نخست گروه لهستانی که نمایش «کتاب‌ها» را ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌برند و دیگری نمایش «ساعت بیست» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان که در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهار اجرا می‌شود.


اما در تماشاخانه سنگلج، شاهد اجرای نمایش «روایتی تازه از قصه کهن» خواهیم بود. نمایشی از ملایر که پری بارانی و محمد قاسمی آن را در دو سانس ۱۶ و ۱۹ به روی صحنه خواهند برد.
«رقصی برای بازگشت عروسی» به کارگردانی فاتح بادپروا در تالار هنر و نمایش «wow » با نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی در تالار حافظ دیگر نمایش‌هایی هستند که در روز نهم جشنواره تئاتر فجر اجرا خواهند شد.


تماشاخانه ایرانشهر هم شاهد اجرای دو نمایش است. نمایش «کلفت‌ها» به کارگردانی دانیال نمازی که برداشتی آزاد از نمایشنامه ژان ژنه است و در دو نوبت ۱۷ و ۱۹:۳۰ در تالار استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود و «صدای آهسته برف» به کارگردانی جابر رمضانی که در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ در تالار استاد سمندریان به روی صحنه خواهد رفت.


در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان هم نمایش «کافه سیا» به کارگردانی مجید واحدی‌زاده اجرا می‌شود.


محوطه مجموعه تئاتر شهر در روز نهم جشنواره با چهار نمایش خیابانی به استقبال مخاطبان خواهد رفت. نمایش «هفت شهر عشق» به کارگردانی سعید البرز از تربت جام ساعت 16، «حایات» به کارگردانی مهدی صالحیار از مرند ساعت 16:30، «صفر مرزی» به کارگردانی آرش ساربان و علی بنائیان از اهواز ساعت 17 و نمایش «از 59 تا چند؟؟؟» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران ساعت 18 در این محوطه اجرا خواهند شد.

خانه هنرمندان نیز با دو نمایش خیابانی «عروس باران» به کارگردانی علی قاضی از مسجد سلیمان ساعت 16 و نمایش «پازل زندگی» به کارگردانی امیرحسین شفیعی از ورامین ساعت 16:30 به استقبال تماشاگران خواهد رفت.

نمایش خیابانی «چرخ روز افزا» به کارگردانی علی محمد رادمنش در ساعت 17 در محوطه برج میلاد اجرا خواهد شد.

نمایش رادیویی «بیرون جهنم»، به نویسندگی ملیحه مرادی جعفری و کارگردانی رضا داداشی، ساعت 18:30 در تالار استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه به اجرا در می آید.

برنامه کارگاه ها و سمینارهای آموزشی نیز در نهمین روز جشنواره ادامه خواهد داشت.

کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق از ساعت 14 الی 19 در کارگاه دکور بنیاد رودکی میزبان علیرضا کوشک جلالی خواهد بود.

کارگاه بازیگری و دراماتورژی نمایش های رئالیستی نیز با حضور هاوک هایدال، یونی داهر، فریندخت زاهدی، مسعود رایگان و هلگه رانینگ از ساعت 10 الی 13 در پلاتو هفت تالار وحدت برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

کارگاه آموزشی کارگردانی و بازیگری بیومکانیک (میر هولد) با حضور اسکندر اسکایف و وادین شرباکوف از روسیه از ساعت 9 الی 12 در کارگاه دکور بنیاد رودکی به استقبال علاقه مندان می رود.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 1 تا 12 بهمن ماه در حال برگزاری است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =