دولت مالزی به طور رسمی اعلام کرده است که ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ پرواز MH۳۷۰ شرکت هواپیمایی این کشور یک حادثه بوده و افزوده که هیچ یک از ۲۳۹ سرنشین این هواپیما زنده نمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، این اعلام رسمی از سوی مقامات مالزی به مفهوم این است که اکنون روند قانونی پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه می‌تواند شروع شود.
بیشتر مسافران این هواپیما که در ۸ مارس سال گذشته ناپدید شد، چینی بوده‌اند.

در همین حال مقامات مالزی می‌گویند که عملیات برای پیدا کردن قطعات این هواپیما ادامه دارد.

محل دقیق سقوط این هواپیما در اقیانوس هند، هنوز مشخص نیست.

در حالی که تقریبا قطعی است که هواپیمای ناپدید شده مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شده‌اند، هنوز پرسش های زیادی در این مورد باقی است.

اطلاعات ثبت شده توسط رادارهای نظامی نشان می دهد که پرواز MH۳۷۰ هنگامی که ارتباطش با برج مراقبت و رادارهای زمینی قطع شد، ناگهان به سمت غرب چرخید.

کارشناسان می گویند که این نوع چرخش ناگهانی "بسیار نادر" است و تنها دلیلی که ممکن است خلبانان چنین چرخشی انجام دهند، این است که هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد و آنها بخواهند تغییر مسیر دهند و هواپیما را در خشکی فرود بیاورند.

این مشکل می‌تواند آتش‌سوزی، کاهش ناگهانی فشار داخل کابین یا قرار گرفتن هواپیمایی دیگر در مسیر حرکت باشد. سوءنیت خلبان یا شخصی که وارد کابین خلبان شده باشد هم می تواند دلیل دیگر باشد.

مقامات مالزی اعلام کرده‌اند که درنظر دارند تا گزارش اولیه درباره این حادثه را روز ۷ مارس سال جاری میلادی یعنی یک روز پیش از اولین سالگرد ناپدید شدن این هواپیما منتشر کنند.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =