ایرنا نوشت:

دو مهندس ایتالیایی که در کوه های آلپ ایتالیا زندگی می کنند، دستگاهی برای تبدیل آب به برف طراحی کرده اند که در چند ثانیه آب را بدون استفاده از مواد شیمیایی به کریستال برف تبدیل می کند.

به گزارش یورونیوز، این مهندسان نام این برف را 'نوه اکس ان' گذاشته اند که به معنای برف همیشگی است.

درحال حاضر، زمانی که برف کافی در پیست اسکی نباشد، از دستگاه ساخت برف مصنوعی استفاده می شود. اما این روش پرهزینه است و هنگامی که درجه هوا بالاتر از صفر است، دستگاه قادر به ساخت برف نمی شود.

فرانچسکو بزانا یکی از مهندسان سازنده این دستگاه گفت: این دستگاه تنها یک دهم نیروی برق دیگر دستگاه ها انرژی مصرف می کند و در هرگونه شرایط آب و هوایی قادر به تولید برف است.

وی افزود: در داخل این دستگاه، بخار با فشار بالا خلایی ایجاد می کند که سبب تبدیل آب به برف آبکی می شود. زمانی که این برف آبکی از دستگاه خارج می شود، اکسیژن هوای آزاد آن را حتی در دمای پانزده درجه بالای صفر به کریستال برف تبدیل می کند و با مصرف 27 کیلو وات نیرو، نیم متر مکعب برف در ساعت تولید می کند.

فابیانو ماتوری دیگر مخترع این دستگاه گفت: هدف نوه اکس ان، دوام فصل اسکی است. ما می خواهیم در نقطه های مختلف پیست، دستگاه های ساخت برف قرار دهیم تا همه جا به طور یکنواخت پوشش داده شود.

این مهندسان اکنون در حال ساخت دستگاه بزرگتری هستند که قادر به تولید پنج متر مکعب برف در ساعت باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =