نیمی از پوشاک با مارک خارجی، تولید ایران است/ با نرخ کنونی سود بانکی، سرمایه‌گذاری وارد صنعت نمی‌شود

ایسنا نوشت:

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و چرم ایران معتقد است که بیش از 50 درصد از کالاهایی که با مارک خارجی در کشور عرضه می‌شود تولید ایران هستند.

شاهین فاطمی اظهار کرد: بیش از 50 درصد از کالاهایی که ما امروز با مارک خارجی می‌پوشیم، تولید همین کشور است و چون تولیدکننده می‌خواهد گران‌تر بفروشد، برند خارجی به آن می‌زند.

وی با بیان این‌که مردم ما باید از لحاظ فرهنگی تغییر کنند اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی نگرانند و مردم وظیفه حمایت دارند.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و چرم ایران با بیان این‌که مشکل ما این است که باید در یک فضای رقابتی سالم با کشورهای دیگر رقابت کنیم، گفت: ما معتقدیم علت اعتراض به نمایشگاه‌ ترکیه صرفا به خاطر همزمانی با آن نیست به این ترتیب می توان گفت که کارآفرینان اجتماع و وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه در حوزه قوانین مشکلاتی را برای صنعت پوشاک ما ایجاد کرده‌اند.

فاطمی با اشاره به سود سپرده گذاری بانکها در کشور گفت: در حال حاضر بانکها 22 درصد سود و شش درصد هم سود تشویقی می دهند که به طور کلی 28 درصد می‌شود بنابراین هیچ سرمایه‌گذاری علاقه ای به وارد شدن به صنعت نخواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر کارآفرینان ما عادت کرده‌اند که در یک محیط غیر رقابتی فعالیت کنند که این فضا باید شکسته شود چرا که حس رقابت پذیری باعث ایجاد جنبش در یک صنعت می‌شود.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و چرم ایران با انتقاد از عدم اتصال ایران به شبکه بین‌المللی مواد اولیه در دنیا ادامه داد: صنعت پوشاک به شدت نیازمند این شبکه است و ما نیازمندیم که برای واردات مواد اولیه حمایت شویم.

فاطمی درباره برگزاری نمایشگاه پوشاک ایران و ترکیه گفت: اتحادیه ما سالها است که برگزارکننده نمایشگاه است و هر سال همه اعتراض می کردند که چرا خارجیها در این نمایشگاه حضور ندارند اما حالا که ترکیه در این نمایشگاه است با یک جو منفی علیه آن روبرو می شویم.

وی با بیان این‌که 60 تولیدکننده حاضر در این نمایشگاه نماینده چند هزار تولیدکننده ایرانی هستند، اظهار کرد:‌ اگر کسی بخواهد نمایشگاه را تحریم کند خیانت کرده است بنابراین نه تنها تحریم نمی شود بلکه خواهش می کنیم که همه از نمایشگاه ایران حمایت کنند.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و چرم ایران با انتقاد از اقتصاد دستوری در جامعه گفت:‌ اگر اقتصاد دستوری باشد اقتصاد زیرزمینی ایجاد می‌شود و باعث می‌شود برای مثال جنس چینی را به جای جنس اصل با پنج برابر قیمت ارائه کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 8
    اگه نمایندگی رسمی برندهای خارجی وجود داشته باشه دیگه تقلب صورت نمیگیره در اونصورت مردم با دیدن قیمت واقعی و کیفیت انخاب میکنن. در مورد پوشاک ایرانیا به نسبت خوب هستن ولی مشکل در تنوع دارن و اینکه به تولیدات غیر برندها نمیشه اعتماد کرد
  • امير مالوف تباه IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    1 0
    سرمايه رو بياريم تو بخش توليد كه پولمون نابود بشه ، كيفيت كارهاي ايراني خوبه يا قيمت ها منصفانه است ؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    14 0
    زدن مارک خارجی روی تولید داخلی عین کلاهبرداری است منتها ما فقط بلدیم به پدیده و امثالهم گیر بدیم
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    12 1
    حالا خوب است تولید ایران است نه چین
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    2 0
    صنعتی که ضرر توش باشه خب سرمایه هم واردش نمیشه