علی بنی شیخ الاسلامی

اگر چه تیم‌ملی با ناداوری و 10 نفره به عراق در ضربات پنالتی باخت اما این باخت جبهه‌‌گیری برخی مربیان باشگاهی علیه کروش را به همراه داشته و همان‌طور که دیدید در ادامه تبدیل به دعواهای شدید لفظی شد!

تا جايي كه خيلي‌ها در حمايت از كروش مي‌گويند من كروشي‌پور هستم و منتقدان هم كروشي‌پورها را متهم به گرفتن رشوه از كروش مي‌كنند! البته كه رأي 88 درصدي خريدني نيست و اتهامات از روي غيظ است نه منطق. 
فدراسيون فوتبال، كروش را مي‌خواهد چون مردم او را مي‌خواهند. فدراسيون فوتبال، كروش را مي‌خواهد چون اگر او را نخواهد بايد غرامت بدهد و فدراسيون فوتبال، كروش را مي‌خواهد چون با ناداوري از جام ملت‌هاي آسيا حذف شد! اين اتفاق خوشايندي است اما نه با فضايي كه منتقدان ايجاد كرده‌اند.

كروش بعد از جام ملت‌ها و فضايي كه منتقدان ايجاد كرده‌اند هيچ مصاحبه و نقدي را بي‌جواب نمي‌گذارد و هر كه عليه او صحبت كند پاسخ مي‌دهد و بدش نمي‌‌آيد به مسائل فني باشگاه‌ها ورود كند! منتقدان هم از مواضع خود كوتاه نمي‌آيند و بعد از هر برد مي‌تازند و ابايي هم ندارند تا جايي كه پاي رئيس‌جمهور را هم پيش مي‌كشند. آيا با اين وضعيت كروش مي‌تواند روي تيم‌ملي تمركز كند؟ قطع به يقين تواني كه بايد صرف آماده‌سازي تيم‌ملي شود صرف پاسخ‌دهي به منتقدان خواهد شد و منتقدان هم به اين اتفاق دلخوشند چون كروش را زمين مي‌زند...

برگزاري نشست بين كروش و مربيان باشگاهي براي آشتي ملي مهمتر از اردوها و بازي‌هاي تداركاتي است كه كروش طلب كرده، فضا ملتهب باشد كروش كه كروش است مورينيو و پپ هم بيايند كاري از پيش نخواهند برد. البته تنش هميشه در فوتبال وجود داشته اما شمشير خودي برنده‌تر از شمشير حريف است. پپ هم مخالف دارد اما نه در بايرن و نه در شهر مونيخ. مورينیو هم همين‌طور اما نه در جايي كه كار مي‌كند. دست‌كم خودي‌ها با پپ و مورينيو يار هستند.

البته كه فرهنگ‌سازي در اين فوتبال نابسامان سخت است. فوتبالي كه مربي باشگاهي‌‌اش شب قبل از يك بازي مهم منتقد تيم‌ملي مي‌شود؛ فوتبالي كه خودي‌هايش عامل پيروزي را گل‌هاي شانسي و تاكتيك‌هاي خنده‌دار مي‌دانند. 
سخت است القاي اين تفكر كه تيم‌ملي يعني تيم همه. تيم من. تيم شما. نقدي هم اگر هست بايد در جهت كمك باشد نه تخريب...

با اين حال نشست يك +16 يك ضرورت است. نگاه مربي تيم‌ملي به مربيان باشگاهي بايد نگاه نيازمند باشد و مربيان باشگاهي هم بايد تيم‌ملي را تيم خود بدانند. تيم‌ملي يعني تيم منتخب باشگاه‌ها. دست كروش و مربيان باشگاهي از هم جدا شود شرايط از ايني كه هست بدتر خواهد شد و اينجاست كه فدراسيون فوتبال بايد وارد گود شود و نقش ميانجي را بازي كند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =