شفیعی درباره چشم‌انداز خود از فعالیت‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی بر سازمان‌دهی مجدد و نگاه مجدد بر قوانین بالادستی تئاتر، تقویت بخشی خصوصی و اجرای عمومی در استانها تأکید کرد.

به گزارش مهر، مهدی شفیعی که صبح امروز 21 بهمن با حکم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید هنرهای نمایشی منصوب شد، درباره چشم‌انداز خود در پذیرش این مسند گفت: قبل از هر بحثی جا دارد که از آقای علی جنتی وزیر ارشاد و آقای علی مرادخانی معاون هنری وزیر به دلیل نگاهی که به بدنه کارشناسی وزارت ارشاد دارند، تشکر کنم. این تشکر نه به دلیل این انتصاب بلکه به خاطر این نکته است که هر چه وزارت ارشاد به نیروها و کارشناسان داخلی خود اتکا کند، اتفاق خوبی است.

تئاتر مقوم فرهنگ است

وی که پیش از این سابقه حضور در اداره‌کل هنرهای نمایشی را در مقام معاون مالی مدیرکل در کارنامه کاری خود داشته است، یادآور شد: تئاتر از معدود هنرهایی است که قوانین بالادستی خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و همه ما و مدیران نظام به صورت مکتوب معتقد به این جمله هستیم که «تئاتر مقوم فرهنگ است» که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این جمله در نگاه مدیریتی و جامعه هنری، مسئولیت ما و توجه به حوزه تئاتر را بالا می برد و همه در عمل باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی اظهار امیدواری کرد جامعه هنری با نگاهی که به حوزه فرهنگ در دولت یازدهم دارد که تقویت بخش خصوصی و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است، با مسئولیت پذیری بیشتر و با برنامه و پذیرش برخی واقعیت‌ها، حضور جدی‌تری در این حوزه داشته باشد.

شفیعی با بیان اینکه تئاتر به شدت در این روزها نیاز به یک سازماندهی مجدد دارد، متذکر شد: تئاتر ما با اتفاقاتی که در حوزه شکل‌گیری بخش و سالن‌های خصوصی، گروه‌های حرفه‌ای و جمعیت کثیر هنرمندان و فارغ التحصیلان این عرصه داریم، نیاز به نگاه مجدد به قوانین بالادستی و سازماندهی مجدد دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مدیریت تئاتر امروزه به دست گروه ها و هنرمندان تئاتر است و مهمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم، هماهنگ کردن و حمایت بیشتر از این مدیریت است. امیدوارم این یکپارچگی اتفاق بیفتد و امیدوارم در این برهه که ضرورت دارد به این اتفاق برسیم. باید همه دست به دست هم دهیم و مرزهای‌مان را با جاهای دیگری که باید از حوزه تئاتر حمایت کنند، مشخص کنیم تا بشود یک سازماندهی مجددی برای تئاتر تهران و شهرستان‌ها داشته باشیم.

مدیر جدید تئاتر ایران بر تقویت و شکل گیری بخش خصوصی در تئاتر، ارتباط مؤثر با جریان تئاتر دانشگاه‌ها و توجه به اجرای عمومی در استان ها به عنوان چشم‌انداز کلی پیش روی اداره‌کل هنرهای نمایشی تأکید کرد و این نکات را حائز اهمیت دانست.

تئاتر را از جشنواره‌زدگی دور کنیم

شفیعی تصریح کرد: ما باید تئاتر را از جشنواره زدگی دور کنیم و مخاطب جدید برای تئاتر پیدا کنیم. باید اجراهای عمومی در شهرستان‌ها را به هر طریقی که شده جدی بگیریم تا بتوانیم متوازن با کثرت هنرمندان، کثرت مخاطب را هم در حوزه تئاتر در سراسر کشور داشته باشیم که در این حوزه قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه نکته مهم در شرایط حاضر و در دولت یازدهم توجه تئاتر به تقویت دیپلماسی فرهنگی است، یادآور شد: تمام جهات و سوژه هایی که در حوزه سیاست‌های کشور داریم در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی است و به نظر من تئاتر با ویژگی هایی که دارد، در این مبحث می تواند خیلی مؤثر باشد و ما هم باید خیلی جدی در این قضیه ورود کنیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =