مسئولان نظام در راهپیمایی 22 بهمن/پای ارزش های انقلاب ایستاده ایم

امروز همگام با مردم، بسیاری از مسئولین نیز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند. رئیس قوه قضائیه، دبیر شورای نگهبان و اعضای هیئت دولت از زمره این مسئولین بودند.

آيت الله آملی‌لاریجانی: هیچ قدرتی توان شکست ملت ایران را ندارد

 

رئیس قوه قضائیه گفت: تا زمانی که مردم همدل و همنوا در این گونه راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند، هیچ قدرتی توان شکست آن‌ها را ندارد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مثل ایام مشابه حضور مردم با شکوه و با نشاط است و الحمدلله می‌تواند نشانه خوبی داشته باشد. همچنین این حضور می‌تواند پیامی برای کشورها خصوصا کشورهای سلطه طلب داشته باشد و آن این است که این ملت پای ارزش‌های انقلاب، عزت و استقلال خود ایستاده است و با فشارها و تحریم‌ها این کشورها راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: تا زمانی که مردم همدل و همنوا در این گونه راهپیمایی‌ها حضور پیدا کنند و نظر خود و آنچه در ضمیرشان است را ابراز کنند هیچ قدرتی توان شکست آن‌ها را ندارد.

رئیس دستگاه قضایی گفت: الحمدلله مردم به انقلاب و ارزش‌های آن پایبند هستند و این راهپیمایی‌ها پیامی برای مسئولان دارد که برای دفاع از انقلاب دلگرم باشند و خادم خوبی برای این ملت با ایمان باشند.

جنتی: در داخل همه باهم در مقابل آمریکا و اسرائیل متحدیم

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر این‌که «حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام‌های بسیاری دارد» گفت: یکی از پیام‌های حضور مردم این است که اختلافات ما داخلی است و در مورد سیاست‌های ظالمانه خارجی همه در داخل یک کلمه بر زبان می‌آوریم.

آیت‌الله احمد جنتی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که «حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دارای صد پیام است» خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های حضور پرشور مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این است که ما در داخل همه باهم در مقابل آمریکا، اسرائیل و دنیا متحدیم.

وی با تأکید بر این‌که «پیام مردم این است که اختلافات ما داخلی است» افزود: پیام امروز مردم این است که ما در داخل و در پاسخ به سیاست‌های ظالمانه خارجی همه یک کلمه بر زبان می‌آوریم.

جنتی همچنین با بیان این‌که «امروز روز شادی ملت ایران است» اظهار کرد: امروز امام (ره) ناظر بر وضعیت ما است و روح امام شاد است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر این‌که «مردم امروز یکصدا فریاد می‌زنند که ما از دشمن نمی‌ترسیم» گفت: ما الله اکبر و رهبر داریم و زیر لوای علی و آل علی هستیم. ما حسینی هستیم و حسینیه داریم و از هیچ دشمنی نمی‌ترسیم. همانطور که شهدای ما ایستادند تا شهید شوند ما نیز همه ایستاده‌ایم تا یا دشمن را بشکنیم یا خودمان شهید شویم.

رضایی: در مذاکرات هسته‌ای نباید بیش از این وقت تلف شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: نقاط اختلاف و توافق مذاکرات روشن است و نباید بیش از این وقت تلف شود. محسن رضایی، در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مورد مذاکارت هسته‌ای به اندازه کافی مذاکره انجام شده، گفت: طرفین باید هر چه زودتر جزئیات بحث‌های خود را نوشته و آن را امضا کنند تا مسئله پایان یابد. آمریکا به جرأت بیشتری نیاز دارد و نباید از اسرائیل بترسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید سریعتر مذاکرات به نتیجه برسد، تاکید کرد: مسائل مربوط به تولید کشورمان که در بلاتکلیفی قرار دارد زودتر مشخص شود.

وی درباره پیام راهپیمایی 22 بهمن نیز گفت: این حضور مردم به این معنا است که ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستاده‌ایم و این نعمت بزرگ را از دست نمی دهیم.

وی در پایان اضافه کرد: توافق سیاسی مثل گرفتن یک شکلات محسوب می شود و نمی‌تواند مسائل ما را خیلی حل و فصل کند.

ظریف: اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در راهپیمایی 22 بهمن درباره سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توافق با گروه 1+5 در یک مرحله، گفت: همیشه نظرات و دیدگاه‌ها، رهنمودها و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند راهنما و روشی بوده است که ما از آن استفاده کرده‌ایم و در این مدت یار و کمک ما بوده است.

وی درباره رسیدن به توافق در یک مرحله خاطرنشان کرد: دیدگاهی که بنده خودم دنبال کردم همین بوده است و خوشحالم نظر مقام معظم رهبری هم همین است.

وی در پاسخ به سوالي مبنی بر این‌که تا پایان سال به توافق با گروه 1+5 خواهیم رسید، گفت: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است. اگر اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد اما اگر اراده نباشد 10 سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه حمایت رهبری چه کمکی به تیم مذاکره کننده می‌کند، گفت: اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود. خوشحالیم مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بوده‌اند و ما واقعاً وامدار مقام معظم رهبری هستیم.

وی درباره تهدیدها و تحریم‌های خارجی و بین‌المللی علیه ایران و تلاش غربی‌ها برای بستن دست ملت ایران، گفت: مردم ایران با مقاومتشان به دنیا نشان دادند که این مردم هیچ وقت زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه پیشرفت خواهند کرد. آنکه دستش بسته است کسانی هستند که تلاش کردند با فشار مردم را به زانو درآورند و نتوانستند و هیچ وقت هم نخواهند توانست.

ظریف درباره برخی اتهامات علیه ایران مبنی بر حمایت از تروریسم دولتی، اظهار کرد: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند برای خوشایند طرف‌های خودشان می‌زنند و تازگی ندارد. مشخص است چه کسانی از تروریسم و داعش حمایت کرده و می‌کنند و امروز شاهد هستیم که تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کار می‌کند.

وی در رابطه با پیام راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: مردم ما همیشه در کنار دولت و در خط رهبری حضور داشته‌اند و این حضور ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، گفت: ما از اولین گروه‌ها و کشورهایی بودیم که در خصوص مقابله با افراطی‌گری اقدام کردیم و موضع گرفتیم. در همین رابطه نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و ضمن ارسال پیام رهبری بر ضرورت توجه به این مسأله که غرب نیاز دارد یک بار برای خودش این مسأله را بررسی کند که چرا افراطی‌ها از محیط غرب بیرون می‌آیند و آنها که گردن می‌زنند دست پرورده غرب هستند را تأکید کردم و اینها را برای دبیرکل سازمان ملل نیز نوشتیم.

نهاوندیان: حضور یکپارچه مردم قوت‌افزای مذاکره‌کنندگان ماست

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت که این حضور یکپارچه قوت‌افزای مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران است.

‌محمد نهاوندیان در جمع راهپیمایان مردم سمنان با مثبت ارزیابی کردن حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن 1393 گفت: با توجه به اینکه در آستانه مذاکرات بسیار مهمی با قدرت‌های جهانی هستیم و یک توافق عزت‌مندانه در دستور کار کشور قرار گرفته، حضور یکپارچه مردم با همدلی و هم افزایی، قوت‌افزای مذاکره‌کنندگان ماست.

وی ادامه داد: این حضور چشم‌گیر علاوه بر این، پیام را به طرف مقابل می‌دهد که با واقع بینی دست از زیاده خواهی بردارد و منطق جمهوری اسلامی را با منطق پاسخ دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امیدواریم این حضور پرشکوه بتواند موانع در راه پیشرفت را بردارد و این حرکت مثبتی که در اقتصاد و فرهنگ کشور آغاز شده است، با قدم های متین و هماهنگ پیش رود.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =