۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

مشکلی که امروز خانواده های معتاد را تهدید می کند اعتیاد کودکان است و جامعه هم به شدت از این موضوع آسیب می بیند.

قبلا برای کشیدن  تریاک، بیشتر مردان منقل درست می‌کردند و به خاطر تشریفاتی که لازم داشت زنان و کودکان به سمت آن نمی رفتند اما امروز به خاطر فقر و بیکاری کودکان این خانواده ها اغلب مجبور به فروش مواد یا کار بیرون هستند و کاملا با این مواد آشنا هستند. از طرفی به خاطر اینکه این کودکان بوی مواد را استشمام می کنند در جای دیگر نمی توانند بخوابند و این هم به نوعی اعتیاد است. بنابراین اکنون اغلب اعتیاد کودکان از پدر و خانواده به آنها می رسد.
متاسفانه خانواده های معتاد هم از این کودکان سوءاستفاده می کنند  و چون کودکان کمتر از بزرگسالان دستگیر می‌شوند و زیر سن بلوغ هم قانون سختگیری چندانی ندارد، از این رو آنها را برای فروش مواد می فرستند. در گذشته افراد مسن بیشتر به دنبال مواد مخدر بودند و اغلب هم به عنوان مسکن و دارو از آن استفاده می کردند اما امروز فقر و بیکاری سبب شده تا جوانان ایتدا به صورت تفریح و بعد دیگر دائمی از مواد استفاده کنند که این برای آینده کشور بسیار آسیب زا است چون نباید نیروی جوان را از دست داد و آنها آینده ساز کشور هستند.

به نظر من تنها ترک این افراد نمی تواند کمک کند و باید بیکاری، فقر، نداشتن خانواده را درست کنیم. چون به هرحال امکان ترک معتادان کم است اما اگر زیرساختها درست باشد دیگر کمتر کسی به سراغ مواد می رود و این بهترین پیشگیری است. دولت باید با برنامه ریزی و بهبود شرایط اقتصادی برای جوانان آنها را به سمت کار و تولید سوق دهد چون این نیروی مولد در آینده برای کشور مفید است و کشور با آنها اداره خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =