شفا آنلاین نوشت:

درپي محقق نشدن وعده ها وتعهدات چند ماهه يك شركت خصوصي ليزينگ خودرو براي تحويل خودرو هاي وارداتي به اعضاي جامعه پزشكي كشوروهمزمان با اعتراض هاي گسترده مالباختگان وشكايت آنها ،دادستان عمومي و انقلاب تهران دستوررسيدگي فوري به اين پرونده راصادركرد.

محسن مصلحی، مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه نظام پزشکی ضمن بيان اين خبرگفت: متاسفانه با توجه به این که شرکت مذكور به تعهداتش نسبت به جامعه پزشكي به موقع عمل نکرد، طی چندین مکاتبه با مسولان ودست اندركاران این شرکت متوجه مشکلاتی نظیر مسائل مالی میان سهامداران شركت مذكور شدیم.

وی ادامه داد: در پی این مکاتبات همچنین متوجه شکایتی توسط شرکت آسان ساز خودرو بر علیه یکی از سهام داران خودشان هم شدیم، به همین دلیل پس ازاحرازناتواني شركت ازتحويل به موقع خودروها ،از پزشکان ثبت نام كننده دعوت کردیم تا با ارائه قراردادشان شکایت قضايي خود را دردادسراي تهران مطرح کنند.

وی تصریح کرد: ما هم در راستای حمایت از جامعه پزشکی شکایتمان را مطرح کردیم كه خوشبختانه يكي از دست اندركاران مربوط به اين قرارداد که در آن شرکت و در تمامی مکاتبات حضور داشته بلافاصله توسط ماموران اداره آگاهی تهران دستگیر شد.

مصلحی تأکید کرد: بدون شك ما به عنوان مسولان سازمان نظام پزشکی و صندوق تعاون و رفاه با جديت پیگیراين موضوع هستيم ودرهمين راستا نيز با اداره آگاهی تهران، دادستاني تهران و مراجع ذی ربط نيز هماهنگي هاي لازم را بعمل آورده ايم تا دركمترين زمان ممكن تمامی این پزشکان به حق و حقوقشان برسند.

وی اظهار کرد: در واقع طبق تعهداتی که این شرکت به ما داشت چندین نوبت با آنها جلسات و مکاتباتی داشتیم. متأسفانه علیرغم قول های متعدد آنها وبا بيان مسايلي ازقبيل مشكلات گمرک و... پزشکان به آنها مهلت دادند اما باز هم نتوانستند به اكثر تعهداتشان عمل کنند.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه نظام پزشکی به شفا آنلاین گفت: از حد 20 نفری که از طرف ما معرفی نامه داشتند یک نفر خودرواش را تحویل گرفت و چند نفری هم چک یا ضمانت نامه در دست دارند.اما بقيه ثبت نام كنندگان همچنان بلاتكليف اند.

وی در پاسخ به این ادعا که گفته می شود مسولان صندوق تعاون ورفاه نظام پزشكي بدون مصوبه هیئت مدیره،با شركت مذكور تفاهم نامه امضا كرده اند نيز اظهار کرد: حیطه اختیارات مدیر عامل و هیئت مدیره و مجمع صندوق طبق اساس نامه و قوانین مربوطه مشخص است. بر همین اساس اقدامی هم که شده در چارچوب اساس نامه صندوق به اختیارات مدیر عامل و هیئت مدیره بوده و خلاف قوانین مرتبط با صندوق هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

وی در پاسخ به این که تعداد پزشکان مال باخته در این ماجرا چند نفر هستند، اظهار کرد:20 نفر از ما معرفی نامه گرفتند و عقد قرار داد کردند، تعداد دیگری هم معرفی نامه گرفته بودند اما عقد قرار داد نکردند.

مصلحی همچنین در این باره افزود: با اسامی که از شرکت گرفتیم؛فكرمي كنيم حدود 60 تا 70 نفر تا این لحظه شاكي هستند.حال آنكه ما خودمان اردرقبال تك تك اعضا كه به هر شکلی، چه آنهایی که معرفی نامه از صندوق گرفتند و آنهایی که به هر دلیلی همکاران جامعه پزشکی و حتی غیر از همکاران آنها که متولیان خودشان را دارند ملزم می دانیم که حداکثر سعی مان را در راستای دفاع ازحقوق آنها داشته باشیم.

وي تاكيد كرد :هريك از همکاران که از این شرکت برای خرید خودرو اقدامی انجام داده، می تواند با مراجعه به دادسرای سعادت آباد- شعبه 3 بازرسی- شکایتش را مطرح کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر شفا آنلاین مبنی بر این که پیش بینی می کنید آيا قبل از پایان سال این مشکل حل شود، خاطرنشان کرد: حداکثر سعی مان را می کنیم، اما همان گونه که درباره عقد تفاهم نامه با این شرکت سعی کردیم مسائل قانونی را رعایت کنیم اینجا هم همین طوراست. زیرا فرآیند قانون دست ما نیست بلکه مراجع ذی صلاح باید تعیین کنند. اما ما حداکثر توانمان را به کار بردیم و الحمدالله جامعه پزشکی هم همکاری خوبی داشتند، ضمن این که صندوق و رئیس کل سازمان و اجزای دیگر سازمان در حال تلاش و پیگیری جدي موضوع اند.

مصلحي تصريح كرد :درراستاي پيگيري هاي صورت گرفته ،ساعاتي قبل نيزآقاي جعفری دولت آبادی- دادستان تهران- دستور رسیدگی ويژه به این پرونده را صادر کردند. انشاالله سعی ما این است که در اولین فرصت کلیه کسانی که به هر نحو از جامعه پزشکی با این شرکت قرارداد منعقد کردند شکایتشان را به مراجع ذی ربط در دادسرای سعادت آباد -شعبه 3 بازپرسی- اعلام نمایند.

وي درپايان از پزشکان شاكي خواست روز سه شنبه، 12 ظهر با در دست داشتن مدارک مربوطه اعم از قرار داد، شناسنامه، و مدراک واریز پول به وکیل پرونده مستقردر در صندوق تعاون و رفاه نظام پزشكي مراجعه نمایند.

استمداد از مسولان

دکتر سید اسدالله موسوی يكي ازشاكي هاي اين پرونده نيز اظهار کرد: من در تاریخ 23 مهر ماه سال جاری 62 میلیون و 400 هزار تومان برای دریافت خودروي اپتیما 2015 به شرکت ليزينگ خودروي .... پرداخت کردم که قرار بود 45 روزه آن را تحویل بگیرم اما تا به امروز که چنین اتفاقی میسر نشده است.

وی تأکید کرد: بدنبال بروزاتفاقات باورنكردني دراين ماجراواعتراض هاي مالباختگان، دکتر مصلحی با برگزاری جلسه ای از ما خواست تا از شرکت .....خودرو و عاملان کلاهبرداری شکایت کنیم .حال آنكه از تمامي مسولان مربوطه به خصوص دکتر زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور- وسايرمسولان قضايي وانتظامي درخواست كمك فوري براي حل اين معضل داريم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حقیقت من امید ندارم این مشکل حل شود، فکر نمی کنم چیزی عائد کسی شود زیرا موارد مشابه این موضوع در مملکت به نتیجه نرسیده است.

وی افزود:از رسانه هاي گروهي نيزتقاضاداريم به اين موضوع توجه جدي نمايند .ضمن اينكه نبايد فراموش كرد كه ما بر اساس اعتماد به سازمان نظام پزشکی و اطلاعیه صندوق تعاون و رفاه که این شرکت را پیشنهاد کرده بوده ثبت نام کرديم.حالاهم آنها بايد پاسخگوي مشكلات پيش آمده باشند. زیرا پزشک که خودروی لیزینگی نمی گیرد و می داند چه خبر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رسانه ها باید دراين باره اطلاع رساني و اعلام کنند که مسئولین مربوطه بدانند كه چه بلايي بر سر پزشكان آمده و به داد این پزشکان مال باخته که چنین گرفتار شده اند برسند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    18 1
    مشابه همین کلاهبرداری توسط شرکت تعاونی مسکن پزشکان تهران از عده ایی از پزشکان این مرز وبوم جهت ساخت برج اقدسیه صورت گرفته ونظام پزشکی ضمن پیشنهاد و تبلیغ در این زمینه ،تاکنون هیچ مسولیتی را قبول نکرده و حاضر به اقدام مناسبی نیست.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    18 3
    به نظر ميرسد نظام پزشكي اين وسط كم مقصر نيست كه باعث ميشود از پزشكاني كه به نظام پزشكي اعتماد دارند به عناوين مختلف كلاهبرداري شود چه خوب بود قبل از معرفي اين افراد سود جو به پزشكان ،راجع به انها تحقيق وضمانت لازم را از انها اخذ ميكردند،موارد مشابه ديگري هم در نظام پزشكي اتفاق افتاده كه جاي تامل دارد
  • حمید IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    8 0
    با سلام لطفا یک دستور ویزه هم برای مالباختگانی که شرکت لیزینگ تیز خودروایرانیان از انها کلاهبرداری کرده است وبالای سیصد نفرهستندودو ماه پرونده در اگاهی چهارده تهران است بدهید ممنون.
  • بی نام RO ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    9 0
    نظير همين موضوع در پروژه برج سيمرغ اقدسيه رخ داده كه همه با اعتماد به نظام پزشكي وارد أين پروژه شدند
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
      9 0
      ميران محترم نظام پزشكي، چرا بخش حقوقي خود را در ارتباط با پروژه برج اقدسيه ودر حمايت از اعضا خود در برخورد باتعاوني مسكن تهران در جهت استرداد وجوه مربوطه فعال نمي كنيد وايا ميدانيد حدود ١٥تا٢٠ميليارد تومان پول اعضا درهرروز تاخير چه نفعي براي تعاوني ومالك مربوطه به همراه دارد كه از جانب اعضا سازمان شما به سبب اعتماد به شما هزينه مي شود
  • كامران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    13 1
    ظاهرا طبق تفاهم نامه اي با شركت مذكورآسان ساز خودرو قرار بود 1 كل تسهيلات به صندوق رفاه و تعاون برسد الان هم مدتي ميگذرد آب از آب تكان نميخورد اصلا اتفاقي نيافتاده .اين پزشكان و خانواده اونهاست كه بايد چندين سالها چوب ندانم كاري سازمان نظام پزشكي را بخورند و كسي هم پاسخگو نيست
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    7 0
    چه کسی پاسخگوی بی مبالاتی و بی مسولیتی سازمان نظام پزشکی در قبال پزشکان عضو این سازمان است که صرفا بدلیل اعتماد به این سازمان درگیر مشکل پیش خرید آپارتمانهای برج سیمرغ اقدسیه از تعاونی مسکن پزشکان تهران شده اند و پس از یکسال از پرداخت پول هنگفت و عدم شروع به کار ساختمان ، هنوز هیچکس حاضر به باز پس دادن پول این افراد نیست ؟ آیا کسی پیگیر مسائل پشت پرده در این سازمان است که کلاهبرداری از پزشکان در فروش آپارتمان و ماشین نمونه هایی از ان است ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    7 0
    از دادستانی محترم استدعا داریم در مورد پروژه سیمرغ مسکن نظام پزشکی که چیزی کمتر از کلاه برداری آزارشان نیست رسیدگی عاجل فرمایند
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    4 0
    دریغ از یک اظهار نظر از سوی مسئولان محترم نظام پزشکی عزیزان آگاه باشند انشالله از مصونیت خاصی برخوردار نیستند و بزودی در مقابل قانون باید پاسخگوی رفتار خود باشند دادستان محترم تقاضای رسیدگی و دادخواهی داریم