۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
در کنسرت بنیامین چه گذشت؟

ایسنا نوشت:

«وقتی قطعه «لکنت» منتشر شد آن‌ور‌ آبی‌ها گفتند خواننده کاری نکرده است بلکه چند کلمه را به یک نرم‌افزار داده و سیستم این‌طوری برایش درست کرده است. حالا من دوست دارم همه شما امشب آن خواننده‌ای باشید که می‌گفتند نمی‌تواند بخواند.»

این جملات متعلق به بنیامین بهادری است که شامگاه 29 بهمن‌ماه در راستای سی‌امین جشنواره موسیقی فجر و در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت و کنسرتی پرانرژی را به مخاطبانش هدیه داد.

تأخیر 45 دقیقه‌ای در آغاز اجرا حاضران در سالن را تا حدی کسل کرده بود، تا اینکه پیچیدن نوای ترومپت علیرضا میرآقا حال و هوای سالن را تغییر داد و بنیامین با شکل و شمایلی متفاوت روی صحنه قرار گرفت و «هفته عشق» را به عنوان اولین قطعه انتخاب کرد.

انتخاب این قطعه به عنوان قطعه اول، دارای محتوا بود؛ این هنرمند چندی پیش تور کنسرت «هفته عشق» را آغاز کرده بود به طوری که در روز عشق غربی‌ها کنسرتی را در لندن به صحنه برد و 29 بهمن که مصادف با سپندارمزگان، یعنی روز عشق ایرانی است، رپرتواری با این مضمون اجرا کرد.

بنیامین که در طراحی لباس خود از عینک آفتابی هم استفاده کرده بود، خطاب به مخاطبانش گفت: سلام به تهران عزیز!

این احوال‌پرسی کوتاه مقدمه‌ای بود برای اینکه این خواننده قطعات خاطره‌انگیزش را برای مخاطبانش اجرا کند. «لکنت»، «شناسنامه»، «اصلا صداش کردی»، «عاشق شدم»، «لیلی در پاییز» و ... از جمله قطعاتی بودند که برای این کنسرت انتخاب شدند.

این خواننده پاپ در بخش دیگری از سخنانش درباره روز سپندارمزگان سخن گفت و اظهار کرد: امروز روز عشق ایرانی است؛ روزی که پدربزرگان و نیاکان‌مان رفتار متفاوتی با همسرانشان داشتند؛ به طوری که برای آن‌ها هدیه می‌خریدند یا کارهای خانه را انجام می‌دادند. البته آن روز دیگری هم که با مضمون عشق وجود دارد بزرگداشتش محترم است. امیدوارم همه مردم این سرزمین به عشق‌شان برسند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دوستی به من گفت که اجرا در جشنواره موسیقی فجر آن شور همیشگی را ندارد که شاید دلیلش ارتباط مهمان‌ها با کنسرت است که باعث می‌شود جو اجرا سنگین شود، اما شما ثابت کردید که این‌طور نیست و دائم به من انرژی می‌دهید. من امشب خیلی خوش‌شانسم و امیدوارم چشم نخورم و این انرژی ادامه داشته باشد.

او قطعه «پرسه» را متفاوت از همیشه اجرا کرد و از مخاطبانش خواست در این قطعه با او همراهی کنند و آن را به کسی که دوستش دارند، تقدیم کنند.

بنیامین در این کنسرت قطعه‌ای را هم از مرتضی پاشایی انتخاب کرده بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و درباره قطعه «لکنت» که در زمان انتشارش با حاشیه‌هایی مواجه شده بود، گفت: خیلی‌ها آن زمان گفتند که خواننده نمی‌تواند این قطعه را بخواند، اما همه شما امشب آن خواننده باشید تا ثابت کنید که این‌طور نیست. سپس این قطعه با هم‌خوانی گسترده حاضران اجرا شد.

بنیامین بهادری قطعه «دنیا دیگه مثله تو نداره» به عنوان قطعه بیز کنسرت انتخاب کرد و کنسرتش را این گونه به پایان برد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسفندگان سپندارمذگان A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    13 0
    منابع کهن از جمله ابوریحان این جشن را در روز پنجم اسفند ذکر کرده‌اند. ولی با توجه به تغییر ساختار تقویم ایرانی در زمان خیام که پس از ابوریحان می‌زیست، و سی و یک روزه شدن شش ماه نخست سال در گاهشماری ایرانی، بعضی منابع و به اشتباه تاریخ ذکر شده نیز ۶ روز به عقب آورده اند که این کار نادرست است. زیرا طبق منابع کهن و همانطور که از نام آن پیداست این جشن به روز اسپند یعنی پنجمین روز ماه از ماه اسفند اشاره دارد.
  • میثم یاری IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    5 0
    مرسی خبر
  • شایان A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    14 2
    من به عنوان کسی که نقد آثار هنری را دنبال میکنه تا به حال هیچ نقدی به کارهای آقای بهادری از افراد آن ور آبی بر نخوردم. اتفاقا منتقدین داخلی بودند که از ابتدا به صدای فالش و پر از افکت و عدم آگاهی ایشان از دانش موسیقی و علم صدا اعتراض داشتند. به نظر من این کار بنیامین نوعی فرار به جلو برای جواب ندادن به انتقاداتی است که به موسیقی او وارد است.
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    13 1
    روز سپندارمذ پنجم اسفند ماه است ولی مدتی است که به غلط 29 بهمن را روز سپندارمذ مینامند