تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که بر این اساس جمهوری اسلامی ایران طی 11 ماهه امسال به میزان 94 میلیارد و 564 میلیون دلار انواع کالا با سایر کشورها مبادله کرده است.

در یازده ماه ابتدایی سال جاری  46ميليارد و 306ميليون دلار انواع كالا صادر و به ميزان 48 ميليارد و 258 ميليون دلار انواع كالا وارد كشورمان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس اعلام روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مهمترين نكته در خصوص آمار تجارت خارجي 11 ماهه ماهه كشورمان ،افزايش 22 و 5 صدم درصدي ارزش صادرات كشورمان در برابر رشد 12 و 30 درصدي ارزش واردات است كه آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات كشورمان در برابر واردات را نشان مي دهد.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان مايع شده،بوتان مايع شده، متانول ،پلي اتيلن گريد فيلم و قير نفت بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين ،عراق ، امارات متحده عربي، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم4 و 60صدم درصدي از كل ارزش واردات ، وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 3و66 صدم درصد، ذرت با 3و31صدم درصد ،برنج با 2و68صدم درصد و كنجاله سويا با 2و 4 صدم درصد اختصاص داردو عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در يازده ماهه امسال به ترتيب شامل چين، امارات متحده عربي، كره جنوبي، تركيه و هند بوده است. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =