ایرنا نوشت:

وزیر دادگستری با بیان اینکه ضرورت اصلاح فرهنگ مصرف در جامعه وجود دارد گفت: با اصلاح فرهنگ مصرف، تهدیدها و تحریم ها در کشور بی اثر می شود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی نوشته حجت الاسلام نعیم آبادی افزود: فرهنگ غلط مصرف یکی از عمده ترین آسیب هایی است که کشور با آن مواجه بوده و این فرهنگ تهدیدات زیادی را متوجه اقتصاد کشور کرده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح فرهنگ مصرف بسیاری از مشکلات کشور حل می شود گفت: فرهنگ غلط مصرف باعث به هدر رفتن منابع طبیعی، کالاهای تولیدی، منابع اعتباری و فرصت ها شده و نگران کننده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه فرهنگ غلط مصرف الگوهای ضد اقتصادی و ضد رفاهی بوجود آورده عنوان کرد: بی توجهی به برنامه ریزی صحیح و روشن و پیاده نکردن اصول صحیح اقتصادی در کشور موجب شده تا دشمن بر ادامه تحریم ها اصرار داشته باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: با همت و پیگیری برنامه ریزی صحیح، سلاح تحریم دشمنان بر کشور اثر نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال تحمل سخت ترین شرایط تحریمی هستیم افزود: بر خلاف این شرایط آمارها بیانگر آن است که تورم نقطه به نقطه کشور به 2/15 درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه کنترل رکود نیز گام های مثبتی برداشته شده و بیکاری یک درصد کاهش داشته است.

وی بدست آمدن این نتایج را حاصل اعمال قدرت مدیریت صحیح، کاستن از ریخت و پاش های غیر ضروری و استفاده صحیح از فرصت ها برشمرد.

بر اساس این گزارش فرهاد رهبر رییس پیشین دانشگاه تهران نیز در این مراسم اقتصاد مقاومتی را تنها راهکارمقابله با تحریم ها دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مقاوم کننده اقتصاد کشور در مقابل هر نوسانی خواهد بود.

رهبر گفت: علما حوزه امروز باید اقتصاددان های کشور را در بحث اقتصاد مقاومتی یاری دهند.

حجت الاسلام غلامعلی نعیم آبادی نویسنده کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی نیز اشاعه فرهنگ احسان در کشور را موجب کاهش مصرف دانست.

وی با اشاره به کم آبی در کشور نیز تاکید کرد: اگر فرهنگ صحیح احسان در کشور رواج پیدا کند، با همین منابع کم آب نیز می توانیم به خوبی زندگی کنیم.

نعیم آبادی نگاه اسلام به ثروت را نگاهی مثبت قلمداد کرد و گفت: اگر ما از ثروت رویگردان شویم دیگران آن را به خدمت گرفته و به ما فشار می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با انتقاد از خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان باید تولیداتی داشته باشند که نیاز به واردات خودرو رفع شود.

مراسم رونمایی از کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی عصر دوشنبه با حضور وزیر دادگستری، رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و تعدادی از چهره های علمی کشور در فرهنگ سرای شفق تهران برگزارشد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    3 0
    شماخودتونا اصلاح كنيد همه چيز درست ميشه.
  • بی نام US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 0
    بی زحمت از این شعارهای الکی ندید
  • امید ES ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 1
    لطفا اگه نظر میدید که مردم کم بخورند و کم تر خرج کنند ، اول از خودتون شروع کنید.
  • در به در A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 0
    واقعا همینطوره حاج آقا . شما درست می فرمایین این چشمای من هستن که دارن وضع زندگی خودم و اطرافیانم رو اشتباه میبینن
  • جبرئیل اسدیان راد A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1 0
    جناب آقای وزیر اکثریت مردم فرهنگ مصرف خود را اصلاح کرده اند . به نظر شما با حقوق معلمی می شود فرهنگ مصرف را اصلاح نکرد . مانده اند مدیران و مسئولینی مثل شماها که باید مصرفتان را اصلاح کنید و نیز بخشی از مرفهین جامعه که این حرف ها برای آنان معنی ندارد. آقای وزیر به خدا با چنان قناعتی ما زندگی می کنیم که دیگر جایی برای قناعت کردن نمانده است . قریب به اتفاق مردم چنین هستند . اقلیتی از مسئولین و سرمایه داران جامعه هستند که از وضع اکثریت جامعه بی خبرند و خیال می کنند همه مردم مثل خودشان هستند و مثل آنها مصرف می کنند. آقای وزی به خدا در بسیاری از امورات زندگی مان مانده ایم و حال جنابعالی سخن از اصلاح مصرف می زنید . ما سالهاست که مصرفمان کمتر از نیازمندی هایمان است .
  • hamid IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    2 0
    این اصلاح فرهنگ مصرف دا از خودت شروع کن.
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    به همه چیز گیر می دهی به هر کاری وارد می شوی
  • مرشد A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1 0
    ایشون مگه وزیر دادگستری نیستن؟
  • بی نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1 0
    نفسش از جای گرم بلند میشه
  • بی نام A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    1 0
    شما فعلا فرهنگ اختلاس رو اصلاح کنید
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    چی میگن؟ این خودروهای گران قیمت را چه کسی وارد می کند؟ کالاهای لوکس وفوق لوکس را چه کسی وارد میکند؟ شرکت های خودروسازی در اختیار کیست؟ پولهای کلان را چه کسانی بالا می کشند؟ مدیران نالایق را چه کسی انتخاب می کند؟ چرا فقط از مردم انتظار دارید؟
  • محمد IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    1 0
    ای کاش کمی تأمل می کردیم و سپس سخن می گفتیم . تحریم قطعات صنعتی ، نظام بانکی و ... چه ربطی به فرهنگ مصرف دارد . در زمان تحریم خود فرهنگ حفظ شود باید خدا را شکر کرد .
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    ما خبر نداشتیم ایشون اقتصاددان هم شدند به ایشون بگید یه سر بره توی بازارکار ببینه وضعیت اشتغال به چه صورت هستش
  • محسن GB ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    2 0
    منظور از اصلاح الگوی مصرف همان روزی یک وعده غذاست؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    بابا ترو خدا یه حرفی بزنین که آدم خندش نگیره. اصلاح الگوی مصرف خیلی خوبه ولی به تحریم چه مربوط؟ در هر صورت تحریم و کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت دلار پدر این مملکت رو در میاره
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    البته امیدواریم توصیه ایشان فقط مختص مردم نباشد و شامل مسئولان هم بشود
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    کی زیاد مصرف میکنه ؟ مردم که الان از این گرانی ها دیگه سفره هایشان جمع شده . واقعا این حرف ها را برای کیاها میزنین؟ انهایی که دزدیدند؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    اصلاح فرهنگ تولید بگید بهتره اتومبیل های پر مصرف آدم کش ... شایدم منظورش اینه که هیچی مصرف نکنیم اینم ممکنه چون ما یه وعده در روز غذا می خوریم
  • بی نام US ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    1 0
    صدات از جاي گرم مياد .21 ميليارد تومان هنوز برنگشته
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    هنوز متوجه نشدی مردم از این جملات انزجار دارن