۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

ایسنا نوشت:

بهای نفت در بازار‌های جهانی در پی نگرانی سرمایه گذاران درباره عرضه بیش از حد و افزایش ارزش دلار بیش از دو درصد کاهش یافت، اما بهای نفت کوره به دلیل مشکلات ایجاد شده در پالایشگاه‌های بزرگ آمریکا جهش پنج درصدی را تجربه کرد.

به گزارش رویترز، بهای نفت‌خام در تمام ساعات معاملات امروز کاهش یافت اما پس از سخنان دیزانی آلیسون مادوک وزیر نفت نیجریه مبنی بر احتمال تلاش این کشور برای برگزاری نشست اضطراری اوپک در شش هفته آینده در صورت کاهش بیشتر قیمتها، قدری افزایش یافت.

بازار از زمان انتشار اطلاعاتی مبنی بر کند شدن روند کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا روند نزولی به خود گرفته است. این اطلاعات نگرانی‌هایی را به وجود آورده مبنی بر اینکه ذخایر نفت خام آمریکا که در حال حاضر به بالاترین سطح رسیده ممکن است بیش از این افزایش پیدا کند.

بزرگ‌ترین اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های آمریکا در 35 سال گذشته روی قیمت نفت تاثیر منفی داشته است.

بهای نفت کوره برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به بالای دو دلار و 24 سنت در هر گالن رسید که بالاترین نرخ طی سه ماه گذشته است، زیرا برخی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های شرق آمریکا در تلاش برای از سرگیری فعالیت‌های خود پس از سرمای شدید هوا هستند که به تعطیلی فعالیت‌های آنها انجامیده بود.

انتظار می‌رود دمای زیر صفر درجه در روزهای آتی در این منطقه حکمفرما باشد و نگرانی‌ها درباره‌ عرضه کافی نفت کوره را افزایش می‌دهد.

گن مک‌گیلیان تحلیلگر ارشد یک موسسه انرژی در استمفورد ایتالت کنتیکات گفت: نگرانی درباره عرضه زیاد نفت خام و عرضه کم نفت کوره وجود دارد.

براین اساس نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 32 سنت کاهش 58 دلار و 90 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در معاملات امروز به دلیل سخنان آلیسون مادوک وزیر نفت نیجریه برای مدت کوتاهی افزایش یافت و تا 60 دلار و 67 سنت بالا رفت.

این در حالیست که تحلیلگران می‌گویند، بحث نشست اضطراری بدون حمایت عربستان احتمالا شکست خواهد خورد.

نفت سبک آمریکا نیز با یک دلار و 36 کاهش (2.7 درصد) 49 دلار و 45 سنت در هر بشکه معامله شد.

فعالان بازار می‌گویند: در حالیکه عرضه زیاد در حال فشار روی قیمت‌های نفت خام است، بازار همچنین شاهد تقاضای زیاد در قیمت‌های پایین است.

بهای نفت پس از کاهش ماهانه 9 الی 18 درصدی از اکتبر تا دسامبر، در ماه ژانویه افزایش قیمت داشت و حدود 11 درصد تاکنون افزایش یافته است.

جان کیلداف تحلیلگر نفتی در نیویورک گفت: این نظریه وجود دارد که کف قیمت نفت 55 دلار برای نفت برنت و 45 دلار برای نفت سبک آمریکا تعیین شده و خریداران کافی هر زمان که بازار به این سطح برسد بازار وجود خواهد داشت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =