مشاور نوبخت:کسی فعلا ازدریافت یارانه نقدی محروم نمی شود/تاوقتی مستضعف مشخص نشود یارانه حذف نمی شود

نسیم آنلاین نوشت:

مشاور نوبخت گفت: فعلا کسی را از دریافت یارانه نقدی حذف نمی‌کنیم. کردبچه گفت: دولت برای حذف یارانه ثروتمندان دست روی دست نگذاشته است.

محمد کردبچه مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص انتقادات مطرح شده درباره عدم کارکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در حال حاضر در این سازمان تحولی نسبت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی صورت نگرفته، اما تشکیلات سازمان نهایی شده و در حال حاضر در مرحله بررسی قرار دارد.

او گفت: با توجه به نیازی که به تغییرات در این سازمان وجود دارد کمیته هایی تشکیل شده تا افراد مناسب را در پست های لازم بگذارند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این مطلب که " در حال حاضر مشغله سازمان مدیریت و برنامه ریزی زیاد است " گفت: در حال حاضر با توجه به این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفتار بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه در مجلس است نباید انتظار زیادی از آن ها داشت.

کردبچه گفت: بررسی بودجه 94 احتمالا هفته آینده به اتمام خواهد رسید و تایید شورای نگهبان هم تا اواخر هفته آینده مشخص خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر هم دکتر نوبخت و دکتر دژپسند فرصت رسیدگی به مسائل سازمان برنامه ریزی را ندارند و مطمئنا بعد از بررسی بودجه اقدامات لازم را در زمینه احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهند داد.

مشاور نوبخت در خصوص اظهار نظر اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره عدم توانایی دولت در حذف یارانه ثروتمندان گفت: مطلبی که آقای نوبخت اعلام کردند، توسط آقای رئیس جمهور هم بارها گفته شده بود و توضیح داده شده بود که تا زمانی که مستضعف واقعی مشخص نشود یارانه ثروتمندان را حذف نمی کنند.

کردبچه با بیان مثالی در این زمینه گفت: وقتی دو همسایه در یک سطح قرار داشته باشند و یکی از آن ها یارانه دریافت کند، از نظر اجتماعی و سایر مسائل درست نیست و حذف یارانه پردرآمدها باید بعد از شناسایی کامل صورت گیرد.

او با انتقاد از حذف یارانه ها براساس سقف درآمد دو و نیم میلیون تومان گفت: درآمد دو میلیون تومان در شهری مانند تهران و یک شهر کوچک بسیار متفاوت است، بنابراین حذف پردرآمدها از این راه کار درستی نیست و باید مطالعه بیشتری در این زمینه انجام شود.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: با توجه به تبصره 21 بودجه امسال مجلس این اجازه را به دولت داده است که اگر شناسایی پردرآمدها به درستی انجام شد دولت یارانه آن ها را حذف کند.

کردبچه با بیان اینکه برخی منتقدین به دولت فشار می آورند گفت: دولت دست روی دست نگذاشته و برای حذف ثروتمندان در حال بررسی و مطالعه است.

او گفت: در حال حاضر مدتی است که وزارت تعاون مسئولیت حذف ثروتمندان را برعهده گرفته است و در حال حاضر در حال مطالعه روی ان هستند و به محض مسجل شدن بررسی ها این کار را نهایی خواهند کرد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =