واکنش رسانه‌های چین به رزمایش پیامبر اعظم : این رزمایش نشانه اقتدار دریایی ایران است

ایرنا نوشت:

رسانه های چین با بررسی ابعاد مختلف رزمایش پیامبر اعظم (ص)، شیوه اجرای این رزمایش را نشان دهنده قدرت و توان بالای نظامی ایران در دریاها توصیف کردند.

اخبار مربوط به نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز و خلیج فارس در صدر اخبار رسانه های چینی قرار دارد و چگونگی اجرای این تمرین نظامی مورد توجه رسانه های این کشور قرار گرفته است.

رسانه های تصویری و نوشتاری چین طی دیروز و امروز (پنجشنبه) با بازتاب دادن عملیات مشترک نیروهای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در آبهای نیلگون خلیج فارس، اجرای آن در سطحی گسترده را نشان دهنده آمادگی بالا و توان قابل توجه نیروهای نظامی کشورمان برشمردند.

بیشتر گزارش های منتشر شده در صدر اخبار چین مربوط به تصاویر هدف گیری دقیق و انهدام ماکت یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی و شلیک موشک های ساحل به دریا اختصاص داشت.

روزنامه پرمخاطب بیجینگ وان بائو (عصرنامه پکن) در گزارشی ویژه، ضمن پرداختن به ابعاد مختلف نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نوشت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جریان رزمایش دریایی خود برای نخستین بار ماکت عظیم الجثه یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی را منهدم کرد.

این گزارش با اشاره به بخش هایی از سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت: براساس گفته بسیاری از مقامات نظامی ایران و با مشاهده تصاویر و گزارشات مربوط به این رزمایش می توان این رزمایش را به نوعی نمایش قدرت نظامی ایران در دریاها توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران، نشان دهنده دقت موشک های زمین به دریای نیروهای سپاه پاسداران و توان قابل توجه آنها در انهدام هدفهای متحرک و ثابت در دریا است.

بیجینگ وان بائو همچنین با اشاره به ظرفیت های قابل توجه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اشاره به تاریخچه مختصری از این نیرو نوشت: منابع اطلاعاتی و نظامی غربی تعداد پرسنل نیروی دریایی سپاه پاسداران را حدود بیست هزار نفر ارزیابی کرده اند که در ارزیابی توان نظامی این نیرو باید صدها فروند قایق تندرو و ناوچه های نظامی به علاوه زیردریایی ها و انواع موشک های کوتاه و بلند برد را نیز به این مجموعه افزود.

در همین حال سایت خبری «خه شون شین ون» نیز در گزارشی با انتشار تصویر انهدام ماکت ناوهواپیمابر آمریکا توسط موشک های نیروی دریایی سپاه پاسداران یادآور شد: در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) در تنگه استراتژیک هرمز برای اولین بار نمونه مشابه یک ناو عظیم هواپیمابر آمریکایی هدف قرار گرفت و منهدم شد.

این سایت خبری چینی به نقل از دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: ناوهای هواپیمابر آمریکا منبعی سرشار از تسلیحات و مواد منفجره هستند و در صورت اصابت موشک های ایران به آنها غیر از انفجار موشکی، شاهد انفجاری ثانویه خواهیم بود که تلفات گسترده و قابل توجهی خواهد داشت.

پایگاه اینترنتی جونگ گوآ شین ون وانگ (شبکه خبری چین) نیز در گزارشی مشابه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با برگزاری رزمایشی گسترده در آبهای خلیج فارس به نمایش قدرت دریایی خود پرداخت و برای نخستین بار در تاریخ رزمایش های این نیرو، اقدام به اجرای نمایش مبارزه واقعی با یک ناو جنگی پرداخت.

این رسانه چینی با برجسته سازی خبر انهدام ماکت ناوهواپیما بر آمریکایی توسط موشک های نیروی دریایی سپاه پاسداران، افزود: شاید یک سال گذشته و زمانی که رسانه های آمریکایی از رصد مدل ساخته شده یک ناو هواپیمابر آمریکایی در سواحل ایران سخن می گفتند، فکر به کارگیری این مدل را برای انهدام در یک رزمایشی نمی کردند.

این شبکه خبری همچنین نوشته است: نمایش قدرت موشک های کروز ایرانی و قایق های تندروی این کشور در رزمایشی با عنوان 'پیامبر اعظم'، در حالی برگزار شد که نگرانی مقامات آمریکای را در پی داشته است. به گونه ای که سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین اعلام کرد، نیروهای آمریکایی با اعتماد به نفس در صورت وقوع هر تهدیدی از خود دفاع خواهند کرد.

در همین حال شبکه آموزش های دفاعی «فوجیان نیز با انتشار گزارشی از این رزمایش، واکنش سریع نیروهایی دریایی سپاه پاسداران در انهدام اهداف ثابت و متحرک را به منزله قدرت بالای نیروهای نظامی ایران در انهدام سریع و قدرتمند ناوهای دشمن در آبهای خلیج فارس توصیف کرد.

انتشار و پخش گزارشی تصویری از رزمایش پیامبر اعظم (ص) در شبکه اینترنتی «جونگ گوآ های یانگ» نیز با گسترده ای همراه بود.

به غیر از رسانه های فعال در فضای مجازی و مکتوب کشور چین، شبکه های تصویری این کشور نیز به بازتاب اخبار رزمایش پیامبر اعظم پرداختند که از آن جمله می توان به گزارش شبکه خبری تلویزیون ملی چین (سی.سی.تی.وی) و شبکه خبری فونیکس این کشور که از هنگ کنگ مدیریت می شود، اشاره کرد.

این شبکه های خبری در گزارش های خود، عملیات دریایی انجام شده طی دیروز و امروز در منطقه خلیج فارس را نشان دهنده اوج آمادگی نیروهای نظامی ایران توصیف دانستند و یادآور شدند، مانور انجام شده بیانگر آن است که در صورت تهدید ایران از سوی هر نیروی خارجی، توان مقابله با آن به خوبی وجود دارد.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز گذشته - چهارشنبه - با مشارکت رزمندگان قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) 2 وابسته به نیروی دریایی سپاه در جزیره لارک در شرق جزیره قشم و در مدخل ورودی تنگه هرمز آغاز شد.

این رزمایش که با شعار نمایش اقتدار و امنیت پابدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی، مرحله دوم خود را از امروز صبح آغاز کرده، فردا (جمعه) پایان می یابد.

گفتنی است، هفتم اسفند ماه نیز رزمایش زمینی سپاه پاسداران در سواحل حاشیه ای خلیج فارس آغاز می شود.

همچنین هشتم و نهم اسفند ماه هم رزمایش «پرتوی» با هدف آماده سازی و افزایش توانمندی پدافند غیرعامل در رویارویی با حوادث هسته ای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =