سال آینده باشگاه های لیگ برتر فوتبال باید کمتر از امسال هزینه کنند.

آریا صالحی / قوانین سازمان لیگ در مورد سقف هزینه های باشگاه ها، برای لیگ آینده با سخت گیری بیشتری اعمال خواهد شد. سال گذشته در حالی که باشگاه های متمول در حال مذاکره مخفیانه با ستاره های تیم های دیگر بودند تا آن ها را در فصل نقل و انتقالات با رقم های نجومی جذب کنند، سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه ها نهایتا می توانند تا سقف 15 میلیارد تومان برای تیم فوتبال خود هزینه کنند. البته این رقم برای باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 20 درصد بالاتر بود که به آن ها اجازه می داد تا سقف 18 میلیارد تومان هزینه کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حالا هم در شرایطی که باشگاه ها از الان به طور پنهانی به فکر تهیه کردن لیست بازیکنان مورد نیاز خود برای سال آینده هستند، مهدی تاج یک خبر مهم اعلام کرد. او امروز پس از جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ در جمع خبرنگاران ایستاد و جملات مهم و سرنوشت سازی را به زبان آورد. تاج خبری را از طریق رسانه ها اعلام کرد که قطعا سرنوشت باشگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. او خبر از کاهش سقف هزینه های باشگاه های لیگ برتری می دهد و می گوید: «کارگروهی تشکیل داده ایم و شرایط انقباضی را برای سال آینده در نظر گرفته ایم. شاید همین پولی که امسال باشگاه ها هزینه کردند، سال بعد کمتر هم بشود.»
تاج البته می داند که باشگاه های ایرانی نسبت به باشگاه های کشورهای عربی هزینه های بسیار کمی انجام می دهند: «قیمت 6 بازیکن السد قطر به اندازه کل هزینه هایی است که کل باشگاه های لیگ ما انجام می دهند. ما نمی توانیم این طوری هزینه کنیم و نباید هم چنین کاری انجام دهیم. باید به موازات کاهش قیمت نفت، قراردادهای فوتبال هم به خوبی مدیریت شوند. شاید هم افزایش مالیات ها جای این موضوع را بگیرد، اما در نهایت، تمام ارکان مدیریتی باید با این مسئله کنار بیایند.»
اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ می دانند که باشگاه ها ممکن است برای دور زدن قانون سقف قراردادها دست به هر کاری بزنند. به همین دلیل است که به دنبال راهکاری هستند تا یک باشگاه نتواند تمام بازیکنان درجه یک در پستی مشخص را جذب کند. تاج در این مورد می گوید: «ما باید در راستای جوان گرایی قدم برداریم. اگر چهار مهاجم خوب در کشور باشد و همه آن ها را یک باشگاه جذب کند، یک نفر از آن ها بازی می کند و سه نفر دیگر روی نیمکت می نشینند. پس باید در این مورد تدبیری داشته باشیم. سیاست مقاومتی ما از سال قبل شروع شده و در این سیاست، علاوه بر کاهش هزینه ها، جوانگرایی را مد نظر داریم.»
در صورتی که تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ اجرایی شود و سقف هزینه باشگاه ها نسبت به سال گذشته پایین بیاید، درآمد بعضی از فوتبالیست ها کم می شود چراکه باشگاه ها مجبورند کمتر از سال قبل هزینه کنند. شاید بازیکنان سرشناسی مثل مهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان که رقم قرارداد آن ها هر سال زبانزد است کم نشود، اما هر باشگاهی که چنین بازیکنانی را جذب می کند مجبور است برای کم کردن هزینه های خود، در کنار جذب ستاره ها، با بازیکنان جوان و ارزان قیمتی هم قرارداد ببندد تا هزینه هایش از سقف تعیین شده بالاتر نرود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =