حمایت نهاد ریاست جمهوری از محیط زیست با خریداری تابلوهای نقاشی حیات وحش

همزمان با روز جهانی حیات وحش برای نخستین بار مزایده تابلوهای نقاشی با موضوع حیات وحش ایران به نفع طبیعت و محیط زیست کشور در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، این مراسم با حضور سید محمد مجابی معاون امور حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست، مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان و جمعی از فعالان و هنرمندان برگزار شد.

آثار نقاشی رنگ روغن هنرمند ایرانی استاد احمدپور که به نفع محیط زیست به مزایده گذاشته شد، از مهم ترین بخش های این برنامه بود.

یوزپلنگ آسیایی، خرس سیاه بلوچی، شیر ایرانی، هما، پلنگ ایرانی از جمله نقاشی هایی بودند که در این مراسم مزایده به فروش رسیدند و نهاد ریاست جمهوری نیز با خرید یکی از تابلوهای نقاشی به مزایده گذاشته شده حمایت خود را از محیط زیست ایران اعلام کرد.

اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی محیط زیستی خورشید سیاه و همچنین امیر تاجیک از خوانندگان مطرح پاپ کشور از دیگر برنامه های جنبی مزایده تابلوهای حیات وحش بود.

تاجیک با بیان اینکه محیط زیست بدون درخت و حیات وحش معنایی ندارد و زندگی انسان بی این ها هیچ زیبایی ندارد، از هنرمندان خواست برای کمک به محیط زیست ایران متحد شوند.

وی با تقدیر از انجام چنین اقداماتی، تاکید کرد: محیط زیست ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد و من به نوبه خود قول می دهم برای این منظور تلاش کنم و حتی موزیکی در این خصوص تهیه کنم.

سامان گلریز از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم بود که به حاضرین توصیه کرد: برای همراهی با روز جهانی حیات وحش، منوی غذای روز خود را به غذای گیاهی تغییر دهند.

وی تاکید کرد: آشپزی با گوشت شکار هیچ لذتی ندارد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =