تسنیم نوشت:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش مستشاری ایران در آزادسازی تکریت گفت: سلیمانی مستشار است، فرمانده خوب جنگ ما است و جنگیدن، بسیج کردن و هدایت کردن در برابر نیروهای تروریستی را خوب بلد است.

سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در حاشیه همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از نظر فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از وضعیت تکریت گفت: تکریت سر راه موصل بوده و یک جایگاه اصلی برای تروریست‌های داعش است که باید تخلیه شود و به عراق سپرده شود.

او گفت: پس نخست باید تکریت آزاد شود و سپس چپ و راست تکریت از حضور تروریست‌ها خالی شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نقش حضور مستشاری و مشاوره‌ای سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه برای آزادسازی تکریت گفت: سلیمانی یک مستشار است؛ فرمانده خوب جنگ ما است و کارش را خوب بلد است؛ جنگیدن را بلد است، هدایت کردن و بسیج کردن در برابر نیروهای تروریستی را نیز خوب بلد است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: البته عراقی‌ها نیز خود بسیار هوشمندند و آنچه که باعث شد دوستان مستشاری ما در آنجا مورد نیاز باشد، از هم پاشیدگی نظامات عراق توسط آمریکایی‌ها بود.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران در صورت بدتر شدن اوضاع منطقه تصمیم به حضور نظامی در کشورهای همسایه خواهد گرفت یا خیر، گفت: قطعا ما حضور نظامی نخواهیم داشت. دفاع از سرزمین یک کشور باید توسط سربازان همان کشور صورت گیرد و این ملت‌ها هستند که حقوق خود را تامین می‌کنند. بنابراین اعزام نیروهای مسلح به کشورهای دیگر به بهانه دفاع یا ایجاد صلح چیز مقبولی نیست که این اعتراض ما به آمریکایی‌هاست که آنها این کار را انجام می‌دهند که ما به این کار آنها معترضیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر ملتی قادر است از سرزمین خود دفاع کند و هر انسانی به لحاظ دینی در همه ادیان و به لحاظ اخلاقی موظف هستند که جانشان را برای دفاع از سرزمین‌شان بدهند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه داعش محصول همین کشورهای صاحب قدرت است، گفت: داعش از سراسر اروپا و استرالیا و کشورهای دیگر نیرو جمع می‌کند و دلارهایی از همین صاحبان قدرت تامین می‌شود. به هر حال تلاش این است که مناطق تصرف شده توسط داعش پاکسازی و به عراق بازگردد و با این استدلال ما چگونه قبول کنیم که آمریکایی‌ها به داعش کمک نمی‌کنند که التماس می‌کنند که ما قبول کنیم که آنها کمک نمی‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت فلسطین، با بیان اینکه یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی حکومت تشکیل دادند، غاصبند و نمی‌توانند در آنجا بمانند، گفت: راه‌حل این است که براساس دموکراسی رای‌گیری کنند و این مردم باشند که سرنوشت را انتخاب می‌کنند و حال پس از این اعمال دموکراسی صهیونیست‌های اسرائیل اگر دل‌شان خواست در آنجا بمانند و اگر نخواست بروند و اصولا جنگ و دعوایی نیست که آنها جیغ می‌کشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به پیشنهادهای هسته‌ای ایران در مذاکرات 1+5 گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و اصلا سلاح هسته‌ای را می‌خواهیم چه کار، ما فناوری هسته‌ای را برای پیشرفت‌های هسته‌ای می‌خواهیم، همه می‌دانند که آینده دنیا بعد از نفت محتاج فناوری هسته‌ای است و قدرت‌ها می‌خواهند انرژی هسته‌ای را از غرب به جهان اسلام صادر کنند و پول بگیرند. می‌خواهند ما را محتاج کنند و مردم را فقیر.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: آنها می‌خواهند تاریخ را عوض کنند و این امکانپذیر نیست؛ به نفع غربی‌هاست که با ایران کنار بیایند و رفتار ماجراجویانه خود را کنار بگذارند، بگذارند ایران رشد کند و از همسایگان خود دفاع کند و ماجراجویی و توطئه‌سازی را کنار بگذارند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    20 0
    سردار سلیمانی یعنی عشق وایثار.