مهر نوشت:

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح ۳ دوره پیک مصرف بنزین در روزهای پایانی اسفند ماه و ایام نوروز، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود امسال مصرف بنزین بار دیگر از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز عبور کند

داوود عربعلی درباره آخرین وضعیت عرضه و مصرف بنزین در آستانه آغاز سفرهای نوروزی و ایام پایانی سال جاری، گفت: در طول چند روز گذشته متوسط مصرف بنزین کشور عادی بوده و با جهش قابل توجهی روبرو نشده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در طول چند روز گذشته تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور در محدوده ۷۰ میلیون لیتر در روز بوده است، گفت: با این وجود پیش بینی می‌شود برای روزهای پایانی سال جاری مصرف این فرآورده نفتی با جهش روبرو شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خود را برای سه دوره پیک مصرف بنزین آماده می کند، گفت: از این رو پیک اول در روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفند و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در کشور آغاز خواهد شد.

عربعلی با بیان اینکه جهش دوم پنجم و ششم فروردین ماه سال ۹۴ و با به پایان رسیدن تعطیلات رسمی کلید می خورد، بیان کرد: همچنین جهش سوم مصرف بنزین ۱۳ تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده به وقوع خواهد پیوست.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه هم اکنون هیچ گونه نگرانی بابت تامین بنزین مردم در روزهای پایانی سال جاری و ایام نوروز وجود ندارد، گفت: در مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور ذخیره سازی مطلوب بنزین و گازوئیل انجام گرفته و مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود برای روزهای پایانی سال جاری و تعطیلات نوروز متوسط مصرف بنزین کشور از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز عبور کند، تاکید کرد: در صورت افزایش مصرف حتی به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز هم تدابیر لازم برای عرضه و توزیع بنزین و حتی گازوئیل دیده شده است.

او همچنین از آغاز به کار ۱۰ گروه نظارت و بازرسی این مجموعه نفتی به منظور رصد و پایش جایگاه‌های سوخت در استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی جایگاه های سوخت، ناوگان نفتکش‌های جاده پیما و انبارهای نفت برای تامین سوخت نوروزی مردم در آمادگی کامل قرار دارند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    14 1
    یعنی که چی ؟ مردم مسافرت نرن؟
  • شهرام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 0
    جناب عربعلی مردم در طول سال در مصرف بنزین صرفه جویی میکنند تا اخر سال برن مسافرت طبیعیه که مصرف بنزین ایام عید میره بالا اما اگه این بهانه است که دوباره قیمت بنزین را ببرین بالا یه چیز دیگه است