نماینده کازرون: نگاه خدمت به مردم را به جریانات سیاسی ترجیح دهیم

نماینده کازرون گفت: خانه تکانی آخر سال 93 مجلس نهم تصویب بخش های بسیار خوب بودجه ای و تسریع در بودجه نویسی برای تحویل به موقع به دولت برای اجرا در سال 94 بود.

شاهین محمد صادقی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص خانه تکانی مجلس نهم برای ورود به آخرین سال فعالیت خود گفت:مجلس خانه تکانی خود را به نوعی انجام داد و تمام تلاش خود را کرد که با تصویب یک بودجه قابل قبول و متناسب با شرایط کشور زمینه را برای حرکت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور درسال آینده فراهم کند.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مجلس تغییراتی را درارقام و اعداد بودجه به وجود آورد تا باردولت از نظر فعالیت سبک تر باشد ولی شاید بشود کارهای دیگری نیزبرای خانه تکانی انجام داد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تسریع در تصویب بودجه و به موقع تحویل دادن آن به شورای نگهبان خانه تکانی مهمی در مجلس نسبت به سال های گذشته بود گفت: مهمترین کاری که مجلس می توانست در آستانه سال نو انجام دهد سرعت بخشی در تصویب لایحه بودجه ودادن بهای کافی به بخش های مهمی مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بهزیستی و اشتغال و مسائل علمی بود.
وی افزود:اقداماتی که مجلس به طور مثال در بهداشت و درمان انجام داد و یک درصد مازاد بر ارزش افزوده را به عنوان سهم این بخش تصویب کرد وهمچنین ده درصد یارانه ها را برای آموزش و پرورش و از محل اعتبارات یک درصد شرکت های خصوصی و یک درصد بانک ها و دو درصد شرکت های بزرگ یک عدد حدود پنج هزار میلیارد تومان علاوه بر آن چیزی که در اختیار وزارت خانه بود را در اختیار دولت قرار دارد تا برای آموزش عالی به خصوص شرکت های دانش بنیان هزینه کند و یک هزار میلیارد تومان یا سیصد میلیون دلار را از محل صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت ها قرارداد از مهمترین اقدامات مجلس در پایان سال 93 بود.
محمدصادقي با اشاره به اعتبارات قرار داده شده برای راه های روستایی ادامه داد: مجلس برای روکش درحوزه راه های روستایی حدود 2400 میلیارد تومان قیر رایگان دراختیار وزارت راه قرار داد وهمچنین برای اشتغال ازمحل حذف یارانه افراد متمول و ثروتمند چهارهزار میلیارد تومان در اختیار اشتغال برای جوانان قرار داد و مبلغ وام ازدواج را افزایش داده وبه بانک ها اجازه داد تا سقف ده میلیون تومان برای هر زوج برای خرید کالا و تشکیل زندگی وام قرار دهند و برای بهسازی روستاها و همینطور صندوق توسعه روستایی و همینطور صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ابیاری تحت فشار که در واقع حمایت از بنیه تولید غذایی کشور است بالای سه هزار میلیارد تومان پول گذاشت و این موارد علاوه بر چیزی است که دولت اورده بود.
وی تاکید کرد:اگر بخواهیم این اقدامات را به عنوان یک خانه تکانی حسابی نامگذاری کنیم، شاید به جا باشد و یا حداقل این است که مجلس حداقل هایی را فراهم کرد که دستگاه های اجرایی بتوانند کارهایشان را در خدمت رسانی به مردم با سهولت بیشتری انجام دهند.
عضو سابق هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره خانه تکاني سياسي مجلس خاطر نشان کرد:آنچه چیزی که به نظر من می رسد هم برای دولت و هم برای مجلس شرط خدمت به مردم است توجه به خدمت و توجه کمتر به جریانات سیاسی است.
وي گفت:اگر نگاهمان این باشد که بخواهیم کارمان را متناسب با رای آوری و یا رای نیاوردن تنظیم کنیم،هم نیت ما نیت غیرخدایی خواهد بود و هم نتیجه کمتری از آن خواهیم گرفت امیدوارم که ما برای اینکه در انتخابات موفق شویم کار نکنیم.
محمد صادقی ادامه داد:ما که هیچ وقت این کار را واقعا نکرده ایم و در برخی موارد می دانستیم که موضوعی حتی به ضرر مجلس و نمایندگان ولی به نفع مردم است؛اما رای دادیم. انشاالله در این زمینه هم بتوانیم نگاه خدمت به مردم را بر جریانات سیاسی ترجیح دهیم.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =