یادداشت سید جواد موسوی و پاسخ او به این سوال که چرا سردار قاسم سلیمانی محبوب است با واکنش مخاطبان همراه شد.

در کنار نظرات تمجید آمیز و تقدیر از سردار سیلمانی، بحثی هم درباره چرایی این محبوبیت و نقش رسانه ها در این فضا به وجود آمد.

مهران کاربری بود که فکر می کرد دلیل محبوبیت فعلی سردار سلیمانی این است که رسانه ها بیش از حد به او پرداختند. این کاربر نوشت:با اینکه ما اینقدر سردار داریم تو کشورمون پس چرا در مورد اونا چیزی نمیگویند؟این محبوبیت از طرف یه کسانی ساخته شده که به احتمال زیاد بعدا از این سردار خوب کشورمون سو استفاده بکنن وگرنه تمامی سرداران کشورمون شجاع و دلیرند.

سعید هم معتقد بود جریانی رسانه ای می کوشد القا کند که سردار سلیمانی چهره محبوب جوانان در شبکه های اجتماعی است اما از نظر وی اثبات چنین امری در شرایطی که هیچ نظر سنجی معتبر و استانداردی در ایران قابل اجرا نیست بسیار مشکل است.

در مقابل این نظر، کاربری درذ مخالفت با این نظرات نوشت:خیلی بده دوستانی که نظرسنجی باب میلشون نبوده به حقانیتش شک دارند. دوستان عزیز شاید نظرات شما مخالف دیگرانه خیلی ها کامنت نمیدن و فقط مطالب رو میبینند و در نظرسنجی شرکت میکنند.
کاربر دیگری که مقیم خارج از کشور بود هم نوشت:من مقیم خارج هستم و به خیلی چیز ها انتقاد دارم ، ولی سردار سلیمانی را دوست دارم چون در راه وطن در حال مبارزه است.

یک کاربر هم که خود را اصلاح طلب معرفی کرد،در کامنت خود نوشت:اصلاح طلبم ولی به چشم میبینم که سردار روز به روز محبوب تر میشه خودم هم خیلی قبولش دارم.

کاربری هم که خود را خس و خاشاک معرفی کرده بود، درباره دلایل حمایتش از سردار سلیمانی نوشت: اوشدیدا تمرکز کرده به کار وحرفه خودش و کاری به کار دیگران ندارد . اسیر زد و بندهای سیاسی نبوده و در خاطرات سرمست کننده ایامی چون دوم خرداد و سوم تیر و 24 خرداد و... در جا نمیزند . قدرت را به معنی کامل کلمه کسب نموده و در اختیار مظلومین قرار داده . این شهید زنده به ما می فهماند که شهدای دفاع مقدس چه ابرمردها و چه مردان مردی بودند.

کاربر دیگری هم تاکید کرد که دلیل علاقه اش به سردار به این باز می گردد که او در رابطه با مسایلی که در حیطه اختیارات او نیست و ربطی به او ندارد اظهار نظر نمیکند.

زهرا کاربر دیگری بود که نوشت:فارغ از تمام گرایشات سیاسی و اجتماعی و مذهبی و غیره ، یاد گرفتیم هر کسکه کوچکترین قدمی برای استقلال این سرزمین بردارد دوستش داشته باشیم و قدردان او باشیم .

مجموعه نظرات کاربران درباره این خبر را اینجا ببینید.

/212 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405045

برچسب‌ها