کواچ:حالا همه دنیا به ایران احترام می گذارند/آیا نتایجی که منچستر می گیرد به خاطر فرگوسن است؟

کواچ می گوید:«جاه طلب بودم که از بازیکنان جوانان استفاده کردم و نتیجه اش را هم دیدم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اسلوبودان کواچ بعد از ولاسکو روی نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران نشست. هرچند شروع سختی داشت اما به خاطر باورش موفق هم شد، با اینکه برای اولین بار هدایت تیم‌ملی را تجربه می‌کرد. او حتی به قول خودش به خاطر جاه‌طلبی‌‌اش بازیکنان جوانی را به‌کار گرفت که خوب هم جواب دادند. بوبان با اینکه می‌داند همگروهی با آمریکا، روسیه و لهستان کار راحتی نیست اما ایمان دارد که تیمش سال آینده هم می‌تواند نتایج درخشان را تکرار کند. 

كواچ از سختي شروع كارش مي‌گويد: «براي هر كسي مشكل است كه از اول جاي ولاسكو باشد، اين مسئله شروع سختي را رقم زد. به خاطر اينكه همه مي‌گفتند كواچ كي هست كه بخواهد نتايج ولاسكو را تغيير دهد؟ وقتي من به ايران آمدم خودم و عملكردم را باور داشتم و نتايج هم نشان مي‌دهد، آن چيزي كه اعتقاد داشتم عملي شد. مواجهه با آقاي ولاسكو سخت بود اما من روش خودم را داشتم و نهايت تلاشم را هم براي بهترين نتيجه به كار بردم.»

سرمربي تيم‌ملي درباره اعتمادش به بازيكنان جوان مي‌گويد: «ايران بازيكنان جوان و خيلي خوبي دارد. من باور داشتم اين تيم مي‌تواند در بازي‌ها نمايش خوبي داشته باشد. من مربي‌ای بودم كه تازه آمده بودم و با جاه‌طلبي‌هايم سعي كردم با بازيكنان جوان به آن جاه‌طلبي‌ها برسم.»

او اميدوار است در ليگ جهاني 2015 به رغم سختي گروه، تيمش موفق شود: «امسال گروه خيلي سختي داريم و دومين سالي است كه در مراحل بالاي ليگ جهاني حضور داريم. قهرمان جهان، قهرمان المپيك و قهرمان ليگ جهاني با ما همگروه هستند اما ناراحت نيستيم و سعي مي‌كنيم بهترين نتايج را بگيريم. ما بايد سعي كنيم عملكرد خوب سال گذشته را ادامه دهيم‌؛ سال گذشته بهترين نمايش‌ها را داشتيم و من از بازيكنانم مي‌خواهم آن روند را ادامه دهند، چون خواسته فدراسيون همين است كه در اين سطح بمانيم. ما و بازيكنانم بايد با تلاش زياد اين خواسته را اجابت كنيم البته گروهمان گروه آساني نيست اما معتقدم ما حالا واليبال را خيلي خوب بازي مي‌كنيم و قبلاً هم اين سه حريف را برديم و مي‌توانيم با حمايت 15هزار تماشاگري كه در تهران ما را تشويق مي‌كنند، باز هم آن نتايج را تكرار كنيم. اگر مي‌خواهيم در سطح بالا باشيم، اول اين را بايد بدانيم كه تيم‌هاي قديمي هنوز هستند و قدرت‌هاي بزرگ به حساب مي‌آيند اما در حال حاضر دنيا به ما احترام مي‌گذارد و ايران هم حالا يكي از قدرت‌هاي‌ برتر جهان محسوب مي‌شود.»

او قبول ندارد كه سال آينده عيار واقعي تيمش مشخص مي‌شود: «نمي‌شود از يك طرف بگوييم ما با ولاسكو به اوج رسيديم، بعد بگوييم روند ولاسكو ادامه پيدا كرد. اگر به اوج رسيديم پس بعد از آن يعني نزول كرديم، اين پارادوكس مي‌شود. اگر ما با ولاسكو به اوج رسيديم، روند بعد از آن ادامه همان صعود بوده است. كار ولاسكو در تيم ايران به هر جهت خيلي خوب بوده اما الان يك سال گذشته. يك بازيكن وقتي دو، سه ماه با مربي كار نمي‌كند، سبك او را فراموش مي‌كند. خود من از وقتي روي نيمكت نشستم، بازيكنان جديدي آوردم و افكار و سبك خودم را پياده كردم. اگر بخواهيم آن طور حساب كنيم، بايد بگوييم منچستر‌يونايتد بعد از فرگوسن هر نتيجه‌اي كه گرفته، نتيجه كار فرگوسن بوده يا به خاطر مربي بعدي‌‌اش دچار ضعف شده است، اينتر با مورينيو قهرمان ليگ قهرمانان شد، ولي الان در ايتاليا ششم، هفتم است. به نظرم ما خوب كار كرديم و خوب هم نتيجه گرفتيم. در حقيقت تا كار خوب نباشد، نتيجه‌‌گيري هم ممكن نيست و تداوم كار يك مربي ديگر چندان معنايي ندارد.»

متن کامل گفت و گو با سرمربی تیم ملی والیبال را در ایام نوروز در خبرآنلاین بخوانید.

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =