۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
با عمیق ترین نیاز انسان‌ها آشنا شوید

« عمیق‌ترین نیاز ما عشق ورزیدن تمام و کمال، جهانشمول و بی‌قید و شرط است. به بیان دیگر، خود عشق شدن، هرجا عشق باشد، همه نیکی‌ها حاضرند.»

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «عشق خداست» نوشته اکنات ایسواران با ترجمه شهرام نقش تبریزی از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار نشر شد.

در توضیح ناشر درباره کتاب آمده است: همه اديان بزرگ به ما انسان‌ها مي‌گويند كه به عشق نيازمند هستيم، چرا كه عشق ماهيت حقيقي وجود آدميان است. در تمام مذاهب، عارفان به طور كلي از دو راه كه به سوي خدا مي‌رود سخن مي‌گويند. راه حكمت و راه عشق.

كتاب عشق خداست با پرسشي كاملاً طبيعي آغاز مي‌شود: كدام يك از اين دو راه بهتر است و من بايد رهسپار كدام راه شوم؟ همين پرسش به ظاهر ساده، مفاهيمي عميق در بردارد، چرا كه به نكته‌اي بسيار بنيادين مي‌پردازد: ما انسان‌ها چه هستيم و چه مي‌توانيم باشيم؟ آيا موجوداتي صرفاً فيزيكي هستيم كه مواهب و تجارب جسماني، نيازهايمان را برآورده مي‌سازد، يا اين كه چيزي فراتر از آنيم؟ آيا موجوداتي هستيم كه از اعتقادمان تنها سخن مي‌گوييم يا اين كه آن را در زندگي نيز متبلور مي‌كنيم؟ اين‌ها پرسش‌هايي نظري نيستند. بلكه بر تمامي جنبه‌هاي زندگي‌مان اثر مي‌گذارند. اين تصور كه جوهره وجود آدمي چيزي جز ماده نيست، شيوه تربيت ‌ما، روابطمان، رويكردمان نسبت به محيط، و رفاه جسمي و احساسيمان را رقم مي‌زند. حتي گمانمان اين است كه شخصيت انسان، محصول تركيب ژنتيكي اوست. عميق‌ترين نياز ما عشق ورزيدن تمام و كمال، جهانشمول و بي‌قيد و شرط است. به بيان ديگر، خود عشق شدن، هرجا عشق باشد، همه نيكي‌ها حاضرند. عشق ورزيدن دانستن است. عمل كردن است. همه راه‌هاي رسيدن به خداوند در مسير عشق به وحدت مي‌رسند.

اكنات ايسواران در سال 1910 در هندوستان متولد شد. پيش از رفتن به آمريكا در سال 1959، در دانشگاه‌هاي هند به تدريس ادبيات انگليسي اشتغال داشت و نيز به عنوان سخنران و نويسنده‌اي موفق شناخته شده بود. ايسواران تاكنون 27 كتاب نوشته كه به حدود 30 زبان ترجمه شده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«امروز، پس از سال ها تمرین این نگرش، دیگر چیزی مرا درباره مرکز مراقبه مان ناراحت و نگران نمی کند. اکنون شکی ندارم کاری که عاری از خودخواهی و خودمحوری باشد در بلندمدت با کامیابی قرین خواهد بود، هر چند که لازمه آن درایت، تدبیر، به کار گرفتن قوه تشخیص، و تلاشی فراوان و دلسوزانه است.

چنین اعتقادی نباید بر ایمانی کور حمل شود. این اعتقاد، از رهگذر سال ها آزمایش به سراغم آمده است. ابتدا که تمرین مراقبه را شروع کرده بودم، هر چند که الگوی مادربزرگ و مهاتما گاندی را پیش چشم داشتم، ولی خودبه تجربه به این حقایق پی نبرده بودم. مراقبه من عمیق تر که شد، باید تصمیمات دشواری درباره زندگی ام می گرفتم. در چنین مواقعی، حتی زمانی که چندان خوشایند طبعم نبود، از نگاه خودم بهترین گزینه را انتخاب می کردم و گاهی نیز پیش می آمد که مانند بیش تر انسان های معمولی، تصمیم نادرستی می گرفتم و عواقب رنجبارش را نیز تحمل می کردم...»

این کتاب با ۱۹۷ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =