فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» با حضور «پوران درخشنده» کارگردان سینمای ایران، مورد استقبال و تحسین تماشاگران استرالیایی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مدیریت روابط عمومی فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، این فیلم به کارگردانی «پوران درخشنده» و با حضور این فیلمساز ایرانی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در شهرهای ملبورن و سیدنی در کشور استرالیا به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران ایرانی، استرالیایی، افغانی و ترکیه‌ای حاضر در این کشور قرار گرفت.

پس از نمایش فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در استرالیا، جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور «پوران درخشنده» برگزار ‌شد و این فیلمساز ایرانی به سؤالات تماشاگران پاسخ گفت. تعدادی از تماشاگران ترکیه‌ای و افغانی ساکن استرالیا که از دیدن این فیلم به وجد آمده و به‌شدت تحت تأثیر این فیلم قرار گرفته بودند؛ از ساختن چنین فیلمی با این موضوع خاص در ایران خوشحال بودند و خواهان نمایش عمومی این فیلم در سینماهای افغانستان و ترکیه شدند.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در کنار سخنرانی «پوران درخشنده» در نخستین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه «مونش» Monash ملبورن نیز روی پرده رفت و مورد استقبال اساتید بخش خاورمیانه این دانشگاه، ایرانی‌های ساکن ملبورن و دانشجویان حاضر در سالن دانشکده کاولفید دانشگاه «مونش» قرار گرفت.

پس از نمایش این فیلم، جلسه پرسش و پاسخ آن با سؤالات فراوان و نکات تحسین‌برانگیز اساتید، دانشجویان و تماشاگران همراه بود و در پایان از «پوران درخشنده» خواستند که این برنامه نیز در شهر سیدنی استرالیا ادامه داشته باشد. این کارگردان ایرانی نیز بعد از نمایش موفقیت‌آمیز «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، آخرین ساخته خود را به آرشیو دانشگاه «مونش» ملبورن اهدا کرد.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» همچنین با حضور دبیران و والدین دانش‌آموزان شهر ملبورن در دبیرستانی در این شهر به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت و در جلسه پرسش و پاسخ این فیلم گفتند که در ملبورن هم آنها با چنین مشکلی روبرو هستند و این فیلم انسان را تکان می‌دهد و به‌شدت تأثیرگذار است.

نخستین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه «مونش» با حمایت مؤسسه آسیایی «مونش» و جامعه ایرانیان مقیم استرالیا، برای اولین بار در این کشور با تمرکز بر غرب و آسیای مرکزی و پناهجویان خارجی و با حضور و سخنرانی چهره‌های برجسته و معتبر بین‌المللی در دانشکده کاولفید در دانشگاه «مونش» ملبورن در کشور استرالیا برگزار شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =