جولایی خبر داد: آزادی تمام زندانیان زن سرپرست خانواده

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر 44 نفر زندانی غیرعمد زن آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به اینکه 60 درصد این مددجویان مادرانی هستند که یک تا 2 فرزند دارند، افزود: در آستانه میلاد دخت نبوت و زوج ولایت، به منظور بزرگداشت مقام و منزلت زن تا پایان هفته جاری بیش از 70 درصد از مددجویان نسوان زندان‌های سراسر کشور که سرپرست خانواده و خانه‌دار هستند، آزاد خواهند شد.

او گفت: در این طرح تمام مشمولین آزادی بدهکاران مالی هستند که به جرم ضمانت از افراد و یا محکومیت‌های مالی راهی حبس شده‌اند.

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: 90 درصد این زندانیان را ورودی نیمه دوم سال 93 می‌باشند که مبلغ مورد نیاز برای استخلاص این مددجویان واجد شرایط، از محل 5 درصد از 2 درصد جوایز قرض الحسنه بزرگترین بانک جهان اسلام (بانک ملی) تأمین شده است.

جولایی با اشاره به جمعیت 70 نفری زندانیان جرائم غیرعمد نسوان در کل کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی با عنایت به الویت‎های این ستاد مردم نهاد در رهایی سرپرستان نیازمند و آبرومند، 44 نفر از زندانیان زن که در میانگین سنی 20 تا 35 سال قرار دارند، از بند حبس رهایی یافته و به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند.

او 85 درصد مشمولین آزادی را مددجویان با تحصیلات زیر دیپلم اعلام کرد و گفت: استانهای فارس با 9 زندانی، کهگیلویه با 7 مددجو و مرکزی با 5 زندانی بیشترین آمار آزادی را در این طرح به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل ستاددیه کشور، گفت: مبلغ کل بدهی این زندانیان تحت حمایت ستاددیه 18 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که از این مبلغ با همکاری شکات و طلبکاران شریف در حدود 4 میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =