آعاز لیگ جهانی والیبال با قضاوت نخستین داور ایرانی

لیگ جهانی 2015 والیبال با سوت فرهاد شاهمیری شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛داور بین‌المللی والیبال ایران که برای سومین بار قضاوت لیگ جهانی را تجربه می‌کند، 9 خرداد ماه با سوتش در بازی اول گروه A بین برزیل و صربستان رقابت‌ها را افتتاح می‌کند. او در این بازی، داور اول مسابقه است.

فرهاد شاهميري كه سال قبل در مسابقات قهرماني جهاني لهستان تنها داور آسيايي بود كه تا دور سوم قضاوت كرد، داور بازي ايتاليا با صربستان در هفته پنجم هم هست. شاهميري مي‌داند كار سختي دارد اما مي‌گويد: «نمي‌شود گفت كار سختي است. بيشتر بازي‌ سختي است. به هر حال بازي در برزيل است و دو تيم برزيل و صربستان با هم كري دارند. به نظرم، بيشتر رفت و آمدم مشكل است. جابه‌جايي، اختلاف ساعت، شرايط آب و هوايي و ... دردسرساز‌تر است.» او اما مي‌خواهد آماده برود: «من تمريناتم را شروع كرده‌ام تا آماده به برزيل بروم.

وقتي فدراسيون جهاني اطمينان كرده، مي‌خواهم روسفيد شوم. به خاطر همين با كواچ صحبت كرده‌ام تا كنار تيم تمرين كنم. هم بازي ببينم و هم براي‌شان سوت بزنم. حتي در شهريار هم سوت مي‌زنم تا چشمم به بازي عادت كند. به نظرم 3 تا 4 ساعت تمرين در هفته و يك ست هم سوت بزنم، كافي است.» داور بين‌المللي به كار خودش ايمان دارد: «من عادت دارم به قضاوت در سالن‌هاي 20 هزار نفري اما تيم‌ها، بازيكنان و حتي مربيان گروه A براي خودشان گلادياتورهايي هستند. به ويژه برزيل كه ميزبان دور نهايي است و نمي‌خواهد قهرماني را از دست بدهد. با اينكه قضاوت براي تيم‌هاي بزرگ و مربياني مثل رزنده سخت است اما من به كار خودم ايمان دارم.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    87 1
    موفق باشي
    • محمد ح م تلوری A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
      20 0
      احسنت
    • سعید سعیدی A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
      17 0
      این کارش سخت تر از همه تیم ملی والیباله. خوب تو که منفی دادی اگه بری بالا جای داور جلو 20 هزار نفر یه هو بهت بزنن خودتو از ترس می ندازی پایین................................
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    18 0
    چه عالی