در هفدهمین روز از سال 94 بار دیگر کیفیت هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفت هوا، حشمت الله بسطامی، سخنگوی این شرکت گفت: شاخص کیفیت هوا صبح امروز روی عدد 48 قرار گرفته است و به این ترتیب هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد. شرایط جوی تهران، وزش باد و همچنین کاهش تردد خودروها بر کاهش میزان آلاینده ها تاثیر گذار بوده است.

به گفته بسطامی هوای تهران دیروز هم در شرایط پاک قرار داشته است و شاخص کیفیت هوا روز گذشته روی عدد 42 بوده است و امروز با وجود افزایش 6 واحدی اما همچنان هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد.

او گفت: کیفیت هوای تهران در شرایطی که در این روزها ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها فعال هستند و در واقع زندگی روزمره شهری بعد از تعطیلات نوروزی از سر گرفته شده، نشان می دهد که تا چه اندازه میزان آلاینده های هوا نسبت مستقیمی با افزایش ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی دارد و کاهش حجم ترافیک در معابر شهری که همچنان تحت تاثیر تعطیلات نوروزی است موجب شده در تهران هوای بهتری برای نفس کشیدن داشته باشیم.

بررسی واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوا پیش از این نشان داده بود که تقریبا در نیمی از روزهای امسال در بازه زمانی 15 روز اول فروردین کیفیت هوای تهران در شرایط پاک قرار داشته و تعداد روزهای هوای پاک در فروردین امسال نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =