۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

تسنیم نوشت:

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه ۶ دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در این روز در برابر ۱۲۰۴ دلار معامله شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز جمعه در بالای 1200 دار باقی ماند، اما به دلیل ابهام بر سر زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، فلز زرد در مسیر ثبت دومین هفته متوالی کاهش خود قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.3 درصدی در روز پنجشنبه، امروز 6 دلار افزایش یافت و به 1204 دلار رسید. قیمت طلا در هفته جاری 0.6 درصد کاهش داشته است.

پیش بینی اینکه فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن آغاز خواهد کرد، پس از انتشار آمارهای ضعیف اخیر از اقتصاد آمریکا مورد بازنگری قرار گرفته و بسیاری احتمال می دهند که این اتفاق تا ماه سپتامبر رخ ندهد.

اما آمارهای قوی همچنان می تواند فدرال رزرو را متقاعد به افزایش زودهنگام نرخ بهره کند. افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد.

اما طلا نتوانست از آمارهای ضعیف روز پنجشنبه از بازار مسکن آمریکا و فعالیت های کارخانه ای در این کشور و همچنین کاهش ارزش دلار منتفع شود.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «تا زمانی که آمارهای اقتصادی بعدی تصویر نرخ بهره در آمریکا را اندکی روشن تر کند، ما معتقدیم بازار طلا احتمالا متلاطم باقی خواهد ماند.

آنچه بر ابهام در بازار افزود، اظهارات روز پنجشنبه مقامات فدرال رزرو آمریکا بود که نشان داد مقامات بر سر زمان افزایش نرخ بهره با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار نرخ تورم در اواخر روز جمعه هستند تا سر نخ بیشتری از وضعیت اقتصاد این کشور به دست بیاورند.

روند حرکت دلار نیز مورد رصد سرمایه گذاران خواهد بود. قیمت دلار در برابر سبد ارزهای جهانی روز جمعه به پایین ترین رقم خود در بیش از یک هفته گذشته رسید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =