خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: اظهارات اوباما درباره تحریم های ایران، تحلیلگران اسرائیلی را شوکه کرد.
تایمز آو اسرائیل نوشت: تحلیلگران اسرائیلی از اظهارات شب جمعه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شوکه شدند. در آن اظهارات اوباما با روی باز به درخواست ایران برای برچیدن فوری همه تحریم های اقتصادی و نیز لغو ممنوعیت فروش سیستم های دفاعی روسیه به ایران برخورد کرد.
هنور مقامات اسرائیلی به این اظهار نظر اوباما واکنش نشان نداده اند، به این دلیل که اصولا سیاستمداران در روز شنبه که روز تعطیل یهودیان است، کار نمی کنند. اما تحلیلگران اسرائیلی از شگفت زدگی خود از اظهارات اوباما گفتند. بن کاسپیت، تحلیلگر مسائل دیپلماتیک شبکه ده اسرائیل گفت، من با شنیدن اظهارات اوباما، از تعجب دهانم باز مانده بود. بویژه وقتی که او از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای مجهز کردن ایران به موشک های اس سیصد دفاع کرد.
وی در ادامه افزود، اوباما یک چیز دیگر است. او تصمیم دارد که آمریکا را از جنگ ها دور نگاه دارد.
آلون بن دیوید، مجری این بخش خبری نیز می گوید، اوباما فقط تعجب کرده است که روس ها ها به تعهد خود در رابطه با ایران عمل کرده اند؟ این بسیار تعجب آور است.
کاسپیت در ادامه گفت: این واکنش اوباما برای آمریکا جدید است. ما قبلا به شرایط بهتری عادت داشتیم.
شبکه ده اسرائیل، همچنین به نقل از مقامات دیپلماتیک ارشد اسرائیل خبر داد،‌دورنمای خارج کردن اسرائیل از مذاکرات به رهبری آمریکا با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور در حال حاضر به نقطه صفر رسیده است. این مقامات گفته اند، از نظر آمریکا مسئله ایران تمام شده است.
اوباما روز جمعه در واشنگتن، در اظهاراتی عجیب گفت، تعجب کرده است که چرا لغو فروش موشکها به ایران این قدر طول کشیده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به شدت با تجهیز ایران به این سیستم های موشکی پیشرفته مخالفت کرده است و گذشته در تماس تلفنی با پوتین از او خواسته است تا در این تصمیم خود صرفنظر کند، ولی پوتین این درخواست نخست وزیر اسرائیل را رد کرد. اسرائیل نگران این است که موشکهای اس سیصد مانع مداخله نظامی به عنوان آخرین راه حل برای ممانعت از برنامه هسته ای ایران شود. اسرائیل همچنین نگران این است که ایران بتواند این سیستم های موشکی دفاعی را برای سوریه یا حزب الله بفرستد و برتری هوایی اسرائیل بر سوریه و لبنان را از بین ببرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =