ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه استرالیا و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع پیرامون مسائل منطقه‌ای تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

جولی بیشاب، وزیر خارجه استرالیا که صبح شنبه پس از ورود به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار داشت عصر امروز نیز در دیداری هم با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون موضوعات و همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کرده و از ولایتی و جمهوری اسلامی خواست تا در رابطه با مسائل منطقه به ویژه بحث مقابله با تروریسم و افراطی‌گری همکاری‌های بیش‌تری داشته باشند.

او ادامه داد: به عقیده من در مقابل گروه‌های تروریستی مانند داعش باید با جدیت بیش‌تری ایستاد و با آن‌ها مقابله کرد.

ولایتی نیز در این دیدار با بیان این که گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه توسط کشورهایی تاسیس شده‌اند که امروز خودشان نیز به واسطه تندروی‌های آن‌ها متحمل ضرر و زیان می شوند افزود: برخی از کشورهای منطقه در حوزه‌های مالی و آموزشی به گروه‌های تروریستی کمک می کنند و همین حمایت‌ها در منطقه مشکلات جدی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد حامیان این گروه‌ها خود نیز از آسیب‌ها و معضلاتی که افراطی‌گری‌ها در منطقه ایجاد کرده‌اند در امان نخواهند ماند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد:‌ باید هرچه سریع‌تر برای مبارزه با این گروه‌های افراطی اقدامی جدی کرد.

در بخش دیگری از این دیدار وزیر امور خارجه استرالیا ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در منطقه تصریح کرد:‌ باید برای مقابله با این گروه‌ها فعالیت‌های گسترده و جدی انجام داد و ما از ایران نیز درخواست می کنیم تا در این امر فعالیت بیش‌تری داشته باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =