رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با هیئت مدیره مرکز توانبخشی حرفه ای سوئدی میسا بر فعالیت بیشتر و ضرورت ارتقاء سطح خدمات توانبخشی در کشور تاکید کرد و گفت: قطع یقین سوئد در ارتقاء شاخص های رفاهی کار کرده است برای ما نیز لازم است که این شاخص ها را برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه پیاده سازی کنیم.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، مدیر مرکز توانبخشی حرفه‌ای میسا با هیئت همراه سوئدی طی سفر خود به ایران ضمن آشنایی با خدمات حمایتی بالاخص ایجاد اشتغال برای افراد معلول بهزیستی آشنا شد و ضمن دیدار با «انوشیروان محسنی بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور، خواستار تعامل دوسویه و انتقال تجربیات درخصوص آماده کردن افراد دارای معلولیت جویای کار برای ورود به اجتماع شدند.

در این دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اتکاء به قانون اساسی، تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت تدبیر و امید اقدامات و شاخص‌های مطلوبی نصیب کشور کرده است، گفت: اکنون در حوزه مدیترانه شرقی جزء طراز اولی‌ها در کاهش مرگ و میر کودکان زیر یکسال و افزایش میانگین عمر زنان و ... هستیم؛ همچنین در تأمین و تربیت نیروی انسانی کشور نیز خودکفا شده‌ایم بطوری که اکنون سهمیه جامعه در سرانه پزشک در کشور شاخص ارزشمندی را از آن خود کرده است.

او با تأکید بر فعالیت بیشتر و ضرورت ارتقاء سطح خدمات توانبخشی در کشور، گفت: اکنون نیازمندیم از پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم تا معلول خود را از جامعه ایزوله نکند؛ باید آموزش‌ها و توانمندی در آنها نهادینه شود تا بتوانند مستقل عمل کنند؛ چنانکه وقتی معلولی در مسابقات پارالمپیک وزنه سنگینی را رکورد می‌زند پس ظرفیت و قابلیت توانمندی در عرصه‌های دیگر را دارد.

محسنی بندپی در پایان دیدار با تیم مذاکره‌کننده سوئدی بر تلاش برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: قطع یقین سوئد در ارتقاء شاخص‌های رفاهی کار کرده است وما هم میتوانیم از تجربیات این کشوربرای پیاده سازی این شاخص‌ها را در کشور استفاده کنیم.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =