معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان از تروریسم و افراط گرایی به عنوان تهدیدی عمده برای استقرار صلح و امنیت درجهان و بویژه در قاره آسیا و آفریقا یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه برگزاری کنفرانس سران آسیا و آفریقا در اندونزی، نشست وزرای کشورهای آسیایی و آفریقایی از صبح دوشنبه و با سخنرانی خانم مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در سالن اجلاس سران جاکارتا شروع به کار کرد.

این نشست که به مناسبت شصتمین سالگرد کنفرانس بین قاره ای باندونگ برای ' همبستگی آسیا و آفریقا' برگزار می شود با استقبال مناسبی از سوی 130 کشور آسیایی و آفریقایی روبرو شده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، در نشست وزراء که با حضور وزرای امور خارجه کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار شد، ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات کشورمان،برضرورت همکاری بیشتر کشورها و ترویج روح بردباری، تکثرگرایی، سعه صدر و احترام به عقاید و دیدگاه های متنوع تاکید کرد.

وی ضمن تمجید از نقش اندونزی در برگزاری این ابتکار، به چالش های پیش روی کشورهای آسیایی و آفریقایی اشاره و فقر و بی عدالتی، تاثیرات منفی بحران اقتصادی جهان و بی توجهی کشورهای توسعه یافته به خواست و اراده کشورهای در حال توسعه در اتخاذ تصمیمات موثر جهانی را از جمله این چالش ها برشمرد.

کنفرانس سران آسیا و آفریقا که با عنوان پیشبرد همکاری های جنوب-جنوب در جاکارتا برگزار می شود با نشست سران و روسای کشورهای این دو قاره و نهایی کردن 3 بیانیه در مورد توسعه همکاری های جنوب-جنوب، مشارکت جدید استراتژیک آسیا و آفریقا و همبستگی با فلسطین به پایان خواهد رسید.

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان و رییس جنبش عدم تعهد هم سخنران ویژه این اجلاس در روز نخست خواهد بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =