عضو کمیسیون امنیت ملی:انتخابات نباید رنگ ثروت بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:ثروت و قدرت باید از روند انتخابات کشور جدا شود و هیچگونه دخالتی در این امور نداشته باشد.

احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر آنلاین ، وضوح درمنابع مالی انتخابات های کشور، را اقدام بسیار سنجیده ای دانست و گفت: به عقیده بنده با وجود الزام شفاف سازی منابع مالی ،متاسفانه شدنی نیست. به این دلیل که ساز و کار ها همچنان مشخص نشده است.

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا، دولت برای کاندیداها یک سری منابع  مالی و رسانه ها را در اختیارشان قرار می دهد. اما در جمهوری اسلامی ایران ، کاندیداها را به حال خودشان رها می کنند و می گویند خودتان بروید، تبلیغات کنید و خود را در معرض دید مردم قرار بدهید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: طبیعتا همه اقدامات تبلیغاتی، مستلزم یک سری هزینه هایی می باشد. مخصوصا دو نفر در مقابل هم قرار می گیرند که می خواهند از قدرت پول استفاده کنند. طبیعی است که این ها منابع مالی زیادی را باید در دست داشته باشند . اگر فردی خودش داشته باشد و آن را در حد معمول  و منطقی خرج کند،خوب است. اما گاهی اوقات افراد طبقه متوسط رو به پایین توسط یک سری افراد و منابعی، تامین مالی می شوند  و در آینده نمایندگان، باید آن اسپانسرها را حمایت کامل کنند.

بخشایش تعریف یک منبع مالی جامع و کامل برای کشور را یکی از اقدامات مهم در راستای شفاف سازی مالی انتخابات دانست و   گفت:ما باید یک فرمولی پیدا کنیم که بتواند منابع مالی را کنترل و معین کند ، مانند ایالات متحده آمریکا که منابع مالی انتخابات خود را به شدت محدود و کنترل می کند. در هر صورت انتخابات نباید رنگ ثروت بگیرد، چون اگر در این مسیر قرار بگیرد،ثروتمندان بر قدرت آنها مسطور خواهند شد.

نماینده مردم اردستان افزود: بحث شفافیت منابع مالی انتخابات کشور نیازمند قانون مدون می باشد و باید یک ساز و کار مناسبی برای این امر اندیشیده شود تا نمایندگان از کف و سقف هزینه های انتخاباتی آگاه شوند، یعنی چقدر و از کدام منابعی می توانند خرج کند.

وی در پایان گفت: نباید اجازه بدهیم که ثروت نقش تعیین کننده ای در انتخابات داشته باشد.همچنین علاوه برثروت ،زر و زور و قدرت هم نباید در روند انتخابات ها تاثیرگذار باشند . بهترین انتخابات زمانی برگزار می شود که دولت ،قدرت،ثروت هیچ دخالتی در امور انتخاباتی نداشته باشند.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =