سایت صدای اقتصاد نوشت:

یکی دو روز اخیر حذف یارانه نقدی پنج گروه هدف، به موضوع داغ اخبار اقتصادی کشور تبدیل شد. مسئله ای که در وهله اول سازمان هدفمندی نسبت به آن سکوت کرد و بعد از بسط این خبر، آن را تایید کرد. براین اساس سازمان هدفمندی در فروردین ماه، یارانه پنج گروه شامل؛ پزشکان، دارندگان خودروهای لوکس گران قیمت، اعضای هیات مدیره بانک ها، هیات مدیره شرکت های خصوصی و صرافان را حذف کرد.
در این خصوص "بیژن رحیمی دانش"، معتقد است که دولت راهی جز حذف یارانه برخی گروههای هدف نداشته، به صدای اقتصاد گفت: حذف یکباره یارانه 5 گروه از فروردین ماه سال جاری، کاری بود که باید پیش از این انجام می شد. کمااینکه باتوجه به شرایط کنونی و کاهش سقف درآمد دولت، حذف برخی از گروه های درآمدی الزامی است.    
این کارشناس اقتصادی با اشاره به تفکیک پنج گروه هدف برای حذف یارانه نقدی، تصریح کرد: بدون شک فردی که عضو هیات مدیره بانک است یا خودروی لوکس گران قیمتی دارد، چه نیازی به دریافت 45 هزار تومان در ماه دارد؟ معتقدم که علاوه بر این گروه ها، باید اصناف را هم در لیست حذف یارانه نقدی قرار داد.
به گفته وی؛ میزان پرداخت مالیات می تواند گزینه مناسبی برای شناسایی افراد مشمول برای حذف یارانه 45 هزار تومانی باشد.   
رحیمی دانش اضافه کرد: منابع آزاد شده حاصل حذف یارانه برخی از پردرآمدها می تواند به بخش بهداشت و درمان، کمک به بخش تولید و یا ایجاد اشتغال اختصاص یابد. علاوه بر این باید بخشی از منابعی که از محل حذف یارانه ثروتمندان ایجاد می شود، به یارانه پرداختی به دو دهک پایین اضافه شود.
3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    تمام وقت دولت یازدهم شده مذاکرات ژنو حذف شدن یا نشدن یارانه دعوا سر وزیر علوم و چند روز دیگه اتخابات مجلس و خاله بازی کردند 4سال تمام شد مسکن مهر کماکان خواب خواب مسکن اجتمایی در حد حرف مسکن تهران کمر شکن اشتغال ببخشید بیکاری هرروز بیشتراز دیروز طلاق زیاد ازدواج کم نان بربری 200تومانی یواش یواش میشه 2000تومان و خوبه البته احساس درد کمتر میشه