نمایش «اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه» از اول اردیبهشت در تبریز اجرا می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی پوریان کارگردان نمایش «اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه» گفت: این نمایش نوشته پل زیندل است که با ترجمه شهرام زرگر به مدت 15 روز در تبریز اجرا خواهد شد.
وی افزود: این نمایش برهه ای از زندگی خانواده «هانس دورفر» را نشان می دهد بئاتریس سرپرست خانواده و مادر دو دختر به نامهای «روت» و «تیلی» در گذشته با شکستهایی مواجه بوده که بر مشکلات اقتصادی و عادی کنونی زندگی اش اضافه می شود.
پوریان گفت: بئاتریس در کودکی مادر خود را از دست داده و در دامان پدر پرورش یافته، به همراه پدر به کارهای مردانه (فروشندگی میوه و سبزی) پرداخته و به مرور دارای طبعی زمخت و مردانه شده، بعد از ازدواج نیز زندگی مشترک ناموفقی داشته و شوهرش به طرز مشکوکی بر اثر سکته درگذشته است.
وی افزود: بئاتریس در زمان حال نیز با مشکلات تازه ای دست به گریبان است، زیرا شایعه ای مبنی بر دخیل بودن وی در مرگ شوهرش در بین اهالی محل سکونتشان پخش شده است.
پوریان تاکید کرد: فارغ از صحت و کذب بودن این شایعه، نظر مردم درباره وی چندان مساعد نیست؛ به گونه ای که او را بتی دیوانه خطاب می کنند.
کارگردان نمایش «اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه» گفت: روت دختر بزرگ خانواده به بیماری صرع مبتلاست و همین قضیه فشار اقتصادی و روانی دیگری بر بئاتریس وارد می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینها اخیرا تیلی -دختر کوچکتر- توسط یکی از معلم های خود وارد یک پژوهش علمی (اثر پرتوهای گاما بر روی گلهای همیشه بهار....) شده و بیش از پیش بر نگرانی های بئاتریس افزوده است، چراکه وی معتقد است این پژوهش به هیچ دردی نمی خورد.
این کارگردان تبریزی خاطرنشان کرد: بنابراین انبوه این بدبیاری ها و شکست ها موجب شده بئاتریس از زندگی ناامید شده و به نابودی تدریجی و قهقرا سوق پیدا کند.
علی پوریان اظهار داشت: ولی در کمال ناباوری، تیلی در طی پژوهش علمی خود به وجوهی ارزشمند از هستی انسان دست یافته و کورسوی امیدی برای خود، خانواده اش و شاید کل بشریت به ارمغان می آورد.
کارگردان نمایش «اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه» با بازی «سعیده حامد»، «نازلی برهانی»، «دریا باژن»، «محمد بابایی»، «باران مقدم» به کارگردانی علی پوریان از اول تا 15 اردیبهشت ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اجرا خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =