۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

زنگ سلامت امسال در یکی از مدارس استان البرز هم زمان با مدارس سایر نقاط کشور به صدا درآمد. نواخته شدن این زنگ آغازگر یک هفته سلامت با اهدافی همچون سلامت و مشارکت های اجتماعی، سلامت و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، عدالت در سلامت و ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت و یا سلامت و ارتقای ایمنی غذا برگزار شده و در روزهای مختلف این هفته به این موارد پرداخته می شود.

خبرآنلاین-البرز: در مراسم برگزاری آغاز هفته سلامت استان که در مدرسه دخترانه نمونه دولتی شهر کرج برگزار شد، خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز طی این مراسم اظهار داشت: در هفته سلامت اقدامتی جهت بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان صورت می گیرد و در این راستا به هر موضوعی که در تحقق این هدف کمک کند،پرداخته می شود.
وی ادامه داد:آموزش و پرورش برای تحقق جامعه تکالیف و مسئولیت هایی همچون آموزش بهداشت در مدرسه و به صورت جمعی و یا بهداشت انفرادی را در قالب کتب درسی،فعالیت های درون مدرسه ای را در نظر گرفته است و لازم به توضیح است که آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و تحت عنوان آموزش بهداشت و درقالب علوم بهداشت برنامه های بهبود سلامت را در مدارس استان اجرا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین افزود:ارگان ها همیشه همکاری های لازم را با آموزش و پرورش درخصوص برنامه های پیشبردی این نهاد داشته اند و برگزاری طرح هایی همچون دادرس و مانور زلزله که از سوی هلال احمر برگزار میشود ،از این موارد می باشد.
ساکی به اقدامات درمانی درمانی مدارس اشاره کرد و گفت:ما توجه به بیماری های شایع در مدارس و ارجاع دانش آموزان بیمار به مراکز درمانی و جهت درمان،آموزش رسیدگی به وضعیت دانش آموزان دارای بیماری های خاص مانند صرع را مد نظر قرار داده و همچنین انجام تربیت بدنی برای تحرک بدنی،نشاط و سلامت غذایی دانش اموزان و رعایت اصول روانی دانش آموزان جهت داشتن سلامت روانی نیز از دیگر مواردی می باشد که در برنامه های ارتقاء سلامت آموزش و پرورش استان گنجانده شده است.
این مقام مسوول در آموزش و پرورش در پایان توضیح داد:همچنین در رابطه با شعار بهداشت جهانی "سلامت غذایی،از مدرسه تا سفره" بیان داشت:ما باید در جامعه به دنبال این باشیم که چگونه این چرخه و زنجیره فعالیت غذا رعایت شود که ازهرگونه آلودگی به دور بوده و سلامت جامعه را نیز نتواند تهدید کند.زیرا اگر بهداشت رعایت نشود،سلامت فردی و گاهی در صورت اپیدمی شدن بیماری،سلامت گروهی افراد به خطر افتاده،زندگی مختل می شود و گاهی اتفاق های ناگواری چون فوت افراد در اثر این بیماری های اپیدمی شده رخ می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =