داستان مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏!

بختیار علی «مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏» را در قالب کتابی با عنوان «عمویم جمشیدخان» به ایران فرستاد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «عمویم جمشیدخان» با عنوان فرعی «مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏» نوشته بختیار علی با ترجمه رضا کریم‌مجاور پس از چند سال انتظار و با کپی‌رایت نویسنده منتشر شد.

این رمان در کنار رمان مشهور «آخرین انار دنیا» از مهم‌ترین آثار این نویسنده کرد محسوب می‌شود که بیش از هر چیز نمایانگر سبک خاص روایت او در قالب رئالیسم جادویی در جغرافیای خاورمیانه است.

مترجم این اثر درباره رمان «عمویم جمشیدخان، مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏» می‌گوید: «این کتاب قصه انسان بی‌خاطره و بی‌حافظه‌ امروز است، انسانی که در عصر آشفته‌ پسامدرن، تمام تارهای فکر و ذکرش از هم گسیخته و هر روز و با هر افت‌وخیزی و در برخورد با هر مشکلی (همچون سقوط قهرمان قصه از آسمان) همه‌ گذشته‌ای را به باد فراموشی می‌سپارد و آدم دیگری متفاوت با آدم دیروز از کار درمی‌آید. جمشیدخان حکایت انسان پوشالی و درون‌تهی این روزگار پوشالی است که با هر بادی از جا کنده می‌شود و هیچ پناهگاه امن و محکمی سراغ ندارد... حکایت تنهایی بی‌انتهای انسان معاصر است... حکایت سرگشتگی در فضای بی‌کران این جهان و این زمان... قصه‌ انسان پادرهوای دوران ماست... انسانی که از بالا شاهد همه‌ی جنایت‌هاست، اما کاری نمی‌کند... نمی‌تواند کاری بکند...»

انتشارات افراز که با کپی‌رایت بختیار علی به انتشار آثار او در ایران می‌پردازد از این نویسنده آثاری رمان‌های «آخرین انار دنیا»، «قصر پرندگان غمگین» و «مرگ تک‌فرزند دوم»، مجموعه شعر «نردبانی در غبار» و مجموعه مقالاتی در روان‌کاوی و فلسفه‌ی پست‌مدرن با عنوان «آیا با لاکان می‌توان انقلابی بود؟» را به چاپ رسانده است.

«عمویم جمشیدخان مردی که باد همواره او را با خود می‌برد‬‬‏» با قیمت 9900 تومان وارد بازار شده است.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =