ایسنا نوشت:

مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در پی آنچه که آن را انعکاس رسانه‌ای غیر دقیق اظهارات روز سه‌شنبه وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور می‌خواند، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ارائه برخی توضیحات، متن کامل اظهارات رحمانی فضلی را که در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ارائه شده است و همچنین متن این پرسش را منتشر کرد.

  در این اطلاعیه آمده است: «نظر به انعکاس غیر دقیق اظهارات روز گذشته جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در خصوص ارائه مدارک پولشویی به مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه تعدادی از همکاران محترم در برخی از رسانه‌ها، از جمله چند روزنامه منتشره روز جاری (مورخ 2/ 2/ 1394) بر اساس ذائقه و سلیقه خود، با انتخاب تیترهای غیر منطبق با واقع، تصویر نادرست و غیر صحیحی از موضع جناب آقای دکتر رحمانی فضلی در این‌باره القاء‌ نموده‌اند، به منظور تنویر افکار عمومی، متن کامل اظهارات ایشان در این ارتباط که در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ارائه شده است و همچنین متن این پرسش منتشر می‌شود:

خبرنگار: تعدادی از نمایندگان مجلس و از جمله دیروز یکی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس مصاحبه‌ای داشتند و گفتند که از شما دعوت خواهند کرد که در مجلس تشریف ببرید و در خصوص موضوع پول‌های کثیف صحبت‌های خود را و اسنادی که در این ارتباط وجود دارد را ارائه کنید. خیلی از نمایندگان هم مشتاقند که این اتفاق بیفتد. نظر شما در این خصوص چیست؟

دکتر رحمانی فضلی: بنده به عنوان وزیر کشور موظف هستم وقتی مجلس از ما چیزی می‌خواهد برویم و توضیح بدهیم. آمادگی کامل در این حوزه داریم. ما الحمدلله در این زمینه قانون پولشویی را داریم و با فعال کردن قانون ضد پولشویی واقعا می‌توانیم این مساله را ان‌شاءالله مدیریت کنیم. ما آمادگی کافی و کامل برای ارائه مدارک و اسنادی که عمدتا نشان‌دهنده ورود این پول‌ها از حوزه قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و بقیه روزنه‌ها به حوزه اقتصادی می‌باشد، داریم. ان‌شاءالله بعضی از موارد و مصداق‌ها را در مجلس به نمایندگان محترم ارائه می‌دهیم و توقع و انتظار هم از مجلس و نمایندگان محترم داریم تا ان‌شاءالله به عنوان افراد امین، کمک کنند که دولت و قوه قضائیه بتوانند در این عرصه موفق باشند. چون موفقیت در این عرصه اولین حُسنش این خواهد بود که یک بستر و شرایط مناسب رقابت اقتصادی، درآمد سالم و کسب مالیات‌های مناسب برای دولت ایجاد و ان‌شاءالله ارتقاء سلامت اقتصادی در جامعه را شاهد خواهیم بود. بنده آمادگی دارم، حتما هم می‌روم، منتظر دعوت هستم.»

وزارت کشور در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام کرده است: «اغلب تیترها و آنچه به عنوان موضع‌گیری جدید وزیر محترم کشور در این ارتباط در فضای رسانه‌ای و به‌خصوص در پیشخوان برخی روزنامه‌های روز چهارشنبه دوم اردیبهشت منعکس شده است، برداشت‌های شخصی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محترم از همین پرسش و پاسخ کوتاه وزیر کشور بوده که دقیق نمی‌باشد.»

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =